حمید کامران زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان کمک جمع آوری شده، حدود 60 میلیون تومان به صورت نقدی، 82 میلیون و 500 هزار تومان چک و 507 میلیون تومان وعده بوده است.
به گزارش ایرنا، همزمان با جشن گلریزان از سوی ستاد دیه؛ جشن های گلریزان دیگری نیز همچون پویش مهربانی با عنوان جای مادران در زندان نیست از سوی اداره کل بانوان و خانواده استانداری گیلان و سازمان مردم نهاد در قالب واریز به سامانه برای 26 زندانی بانو و یا از سوی فرمانداری و بخشداری های شش گانه شهرستان رشت جشن گلریزان در این شهر و بخش های آن برای زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان برگزار می شود.
در جشن گلریزان سال گذشته در گیلان؛ تعهدات خیران و نیکوکاران در قالب نقد، چک و وعده یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود که 750 میلیون تومان آن تحقق یافت .
سال گذشته یک هزار و 22 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد گیلان با تلاش های ستاد دیه و کمک خیران استان و پرداخت بدهی 78 میلیارد تومان آزاد شدند که 282 نفر فقط از کمک های خیران بوده است.
در حال حاضر 850 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد، در زندان های استان بسر می برند و برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان، در انتظار کمک های خیران هستند. محکومیت این زندانیان در مجموع حدود 85 میلیارد تومان عنوان شده است.
جشن های گلریزان استان گیلان امسال از ششم خردادماه شروع شده و تا بیست و هشتم خردادماه ادامه دارد.
حدود 50 درصد از زندانیان جرائم غیرعمد استان در زندان مرکزی رشت هستند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7296 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.