به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران شکاری شامگاه دوشنبه در جشن گلریزان ستاد دیه در هتل اسپیناس آستارا با اشاره به اینکه کمک های خیران به صورت نقدی، چک و تعهدی است، افزود: 94 نفر در آستارا به اتهام جرائم غیرعمد نظیر ناتوانی در پرداخت نفقه، مهریه، هزینه تصادف رانندگی و قتل غیرعمد زندانی هستند و برای آزادی آنها به 86 میلیارد و 842 میلیون و 669 هزار ریال نیاز است.
وی اظهار کرد: در جشن گلریزان سال گذشته با جمع آوری 375 میلیون ریال، 19 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند و 17 نفر آنها به دلیل مسائل مالی و 2 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی بودند.
رئیس دادگستری آستارا نیز در این جشن گفت: سال گذشته ستاد دیه این شهرستان 117 نفر از محکومان مالی و جرائم غیرعمد را با پرداخت 107 میلیارد ریال آزاد کرد و آزادی 19 نفر آنها از محل کمک های جشن گلریزان بود.
احمد عبادی افزود: نیکوکاران با کمک به آزادی زندانیان غیرعمد از تبعات منفی و اجتماعی زندانی شدن افراد می کاهند و خیران آستارا از دیرباز در حمایت از ایتام، کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان آبرومند فعال بوده اند.
فرماندار آستارا نیز در این آئین بیان کرد: حس خیرخواهانه و نوعدوستی در فرهنگ ایران اسلامی جاری است و آزادی هر زندانی، از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می کاهد.
یونس رنجکش ادامه داد: از 26 زن زندانی در زندان های گیلان، یک نفر در زندان آستاراست و امیدواریم خیران برای آزادی آنها که به طور عمده به علت مشکلات مالی در حبس هستند، همت کنند.
امام جمعه آستارا نیز گفت: نیکوکاران با کمک به همنوعان خود، سعادت خویش را در دنیا و آخرت رقم می زنند و زندانیان آبرومند، برای بازگشت به آغوش خانواده های خود، به دست خیران چشم امید دوخته اند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا از خیرانی که به دستگیری از زندانیان آبرومند متعهد شده اند، خواست با عمل به تعهدات خود، ستاد دیه را در آزادی زندانیان کمک کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.