رییس پارک علم و فناوری گیلان از توسعه نظام علمی و فناوری با رویکرد بومی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ علی باستی در آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به سیاست‌های سند جامع علمی کشور اظهار کرد: سند آینده علمی کشور باید بر محور دانایی و علم تنظیم شود.

وی علم و پژوهش را از حلقه‌های متصل به هم عنوان کرد و گفت: در اسلام بر علم سودرسان تاکید شده و علم سودرسان همان علمی است که بر مبنای نیازهای جامعه تعریف شده باشد.

باستی توسعه منابع انسانی، توسعه منابع مالی، توسعه مشارکت همکاری ملی و بین المللی و توسعه نظام علمی و فناوری با رویکرد بومی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار دوره مدیریتی جدید عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر پژوهش و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید شده، افزود: باید در راستای توسعه کارآفرینی و نتایج بوجود آمده از علم و دانش تلاش‌های زیادی در استان انجام گیرد.

باستی بر استفاده از خرد جمعی و ظرفیت شورای پارک علم و فناوری گیلان تاکید کرد و گفت: عدم وجود صندوق پژوهش و فناوری یکی از مشکلات استان در حوزه پژوهش است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان  با تاکید بر اینکه گیلان دارای بیشترین مراکز پژوهشی است، یادآور شد: نرخ بالای بیکاری در استان یکی از تهدیدات است که می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

 باستی زیرساخت‌های استان در برخی زمینه‌ها مناسب نیست، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری در گیلان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دوره مدیریتی جدید است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان بر ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان تاکید کرد و گفت: برون‌سپاری در دستور پارک علم و فناوری گیلان قرار می‌گیرد و در این راستا از خدمات دولت الکترونیک نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.