به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی باغفلکی روز دوشنبه در حاشیه ورود اتومبیل‌رانان رالی کریدور بین المللی شمال - جنوب به ایران از مرز آستارا افزود: در سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به هندوستان، تفاهم نامه مشترک برگزاری این جشنواره منعقد و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: شهرهای تهران، اصفهان و شیراز میزبان جشنواره هندوستان خواهند بود و برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و صنایع دستی و کنسرت موسیقی با مشارکت هنرمندان ایرانی و هندی از بخش های پیش بینی شده آن است.
باغفلکی بیان کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوان ایران و هند، زمینه مناسب گسترش روابط فرهنگی دو کشور وجود دارد و در این راستا از ظرفیت دانشگاه ها و جامعه علمی آنها استفاده می شود.
وی ادامه داد: ایران و هند تاکنون پیشرفت های قابل توجه علمی و فرهنگی داشته اند و ظرفیت های مناسبی برای گسترش روابط علمی و فرهنگی دارند و مسئولان، استادان و دانشجویان علاقه مند می توانند زمینه بیشتری برای همکاری های لازم فراهم کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.