به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود برومند روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیسان سابق و جدید پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت اظهار کرد: با فعالیت وزارت علوم بعد از انقلاب اسلامی در سال 1362 موضوع آموزش و تربیت دانشجو مطرح بود و کسی به فکر پژوهش نبود.
وی با اشاره به طرح موضوعات مرتبط با تحصیلات تکمیلی و نیز فناوری و کارآفرینی اظهار داشت: با حوزه ای روبرو هستیم که بسیار پیچیده و مهم است و باید همه ارکان کشور در پژوهش و فناوری فعال باشند تا موفقیت حاصل شود.
برومند در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از رئیس سابق پارک علم و فناوری گیلان و با تاکید بر اینکه بایستی از تجربه های او بهره مند شد، اضافه کرد: توسعه تیم ها با افراد آشنا با کارآفرینی و نوآوری ، مهم است و ما نیازمند نوع دیگری از اعضای هیات علمی آشنا با مباحث نوآوری و کارآفرینی هستیم که در این زمینه کمبود داریم.
معاون وزیر علوم پارک های علم و فناوری را یکی از نهادهای مهم برای توسعه استان و منطقه دانست و اظهار کرد: ارتباط پارک با دانشگاه های بزرگ استان بسیار مهم است و رئیس جدید پارک علم و فناوری گیلان، بایستی به این مهم توجه داشته باشد.
برومند با تاکید بر ضرورت توجه به اهمیت تعامل دست اندرکاران پارک علم و فناوری گیلان با مسئولان استان گفت: بایستی از آنچه در استان وجود دارد، تا حد امکان بهره مند شد و برای تحقق این مهم، تعامل و ارتباط مستقیم با مسئولان نقش موثری دارد.
وی از رئیس جدید پارک علم و فناوری گیلان خواست تا توسعه منابع انسانی و جانشین محوری را در دستور کار قرار دهد و تاکید کرد: گیلان ، ذخیره نخبگان کشور و استان است و ظرفیت های زیادی دارد که باید شناسایی کنیم.
در این مراسم ضمن قدردانی از مجید متقی طلب، علی باستی به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری استان گیلان معرفی شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.