به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالقاسم یوسفی نژاد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: 169 هزار و 105تن کالا به ارزش 93 میلیون و 484 هزار و 412 دلار به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین و عراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.
وی افزود: انواع محصولات معدنی ، نباتی، سبزیجات، میوه ، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی (بیسکویت، کلوچه، رب نوشیدنی و غیره ) محصولات نساجی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادرشده است .
یوسفی نژاد یادآور شد: آمار موجود صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی، 132 درصد و از نظر ارزش دلاری 84 درصد افزایش را نشان می دهد که در این بین، گمرک آستارا بیشترین میزان افزایش صادرات را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است.
ناظر گمرکات گیلان همچنین گفت: در 2 ماه نخست امسال، 263 هزار و 848 تن کالا به ارزش 172 میلیون و 478 هزار و 794دلار شامل انواع آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن ، چوب و تخته، انواع غلات و سایر محصولات شیمیایی از کشور روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن، ترکیه به استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی 19 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 33 درصد افزایش را نشان می دهد.
یوسفی نژاد با اشاره به ترانزیت 35 هزار و 635 تن کالا به ارزش 49 میلیون و 225 هزار و 369 دلار از مرزهای گیلان افزود: بر اساس آمار ، ترانزیت کالا از گمرکات گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری 26 درصد افزایش داشت .
وی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا از مبدأ کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان انجام شده، اظهار کرد: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی، البسه و سایر محصولات شیمیایی تشکیل می دهد.
مدیر کل گمرک انزلی افزود: در فروردین ماه امسال 92 هزار و 156 نفر به کشور وارد و 80 هزار و 697 نفر از کشور خارج شده اند که آمارها ، بیانگر رشد 31 درصدی ورود مسافر به کشور و افزایش 29 درصدی خروج مسافر است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و گمرک انزلی از قدیمی ترین گمرکات کشور است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.