محمدرضا شاهکویی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لاهیجان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در گیلان حدود 55 هزار معتاد اعم از ساکن کمپ یا بصورت سرپایی تحت درمان هستند که این آمار از چند سال قبل تغییری نکرده و تا حدودی مصرف مواد مخدر در این استان تحت کنترل قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته سه هزار و 750 تن مواد مخدر در گیلان کشف شد که 75درصد این مواد را تریاک و مشتقات شاه دانه نظیر شیشه و گل تشکیل می دهد.
به گفته دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، امسال پیشگیری در دستور کار است و 50 درصد اعتبارات این ستاد صرف امور پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان خواهد شد.
وی اظهار داشت: از سال 92 و در دولت تدبیر و امید، مبارزه با مواد مخدر بطور جدی در دستور کار قرار گرفت و باید تلاش مضاعف داشته باشیم و پیشگیری و پیگیری را اصل قرار دهیم.
دبیر ستاد شورای هماهنگی مواد مخدر گیلان با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد در این موضوع گفت: 90 درصد امور مربوط به درمان معتادان این استان توسط سمن ها انجام می شود.
شاهکویی گفت: به سند جامع درمان و پیشگیری و طرح ملی که اوایل امسال ابلاغ شده، باید بطور جامع و همه جانبه توجه و براساس آن برنامه ریزی شود چراکه کوچکترین غفلت از امر مبارزه با مواد مخدر، آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه از آموزش و پرورش توقع بیشتری داریم و باید از نظر کارشناسان با تجربه استفاده شود، اظهار داشت: امسال هجمه مواد مخدر به کشور ما بیشتر خواهد بود و عرضه بیش از 700 نوع مواد مخدر برای جامعه هدف دانش آموزان، نوجوانان و جوانان ما طراحی شده است.
شاهکویی تصریح کرد: هرچند همه ارکان نظام مصمم به مبارزه با مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن هستند اما می طلبد تحرک خود را در این باره بیشتر و تلاشی مضاعف انجام دهیم.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.