به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی عصر یکشنبه در نشست فصلی فرماندهان و مدیران فرماندهی مرزبانی استان در بندرانزلی اظهار کرد: تلاش های مرزبانان مخفی است و مرزهای ما توسط مرزبانان محافظت می شود.
وی امنیت موجود در مرزهای کشور را مرهون تلاش های شبانه روزی مرزبانان دانست و افزود: گیلان دارای مرزهای حساسی است، از طرفی این استان دروازه اروپاست و رصد دشمنان انقلاب در مرزها و همچنین مقابله با قاچاقچیان ، از مهمترین وظایف مرزبانان است.
آیت الله فلاحتی خود سازی را نخستین وظیفه مرزبانان بر شمرد و خاطر نشان کرد: مرزبانان باید خودسازی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و انسانی که خودساز نباشد، به درد هیچ عرصه ای در حکومت مهدوی نمی خورد .
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی تلاش شده انسان های وارسته در راس امور باشند، گفت: خودساختگی در نظام مقدس اسلامی، هنر است و اگر خودساخته نباشیم، خود باخته می شویم.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم انس با قرآن و ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت یادآور شد: رابطه با اهل بیت (ع) به انسان بصیرت و انس با قران نیز دل ها را صیقل می دهد .
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و در طول سواحل آن ، هفت پاسگاه ساحلی و 2 ناوگروه شناوری مرزبانی انجام وظیفه می کنند.
استان گیلان 272 کیلومتر مرز آبی و 38 و نیم کیلومتر مرز خاکی با کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.