به گزارش خبرنگار ایرنا امیر جانبازی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لاهیجان اظهار داشت: برنامه ریزی های خوبی انجام و جلسات منظمی در استان به ریاست استاندار تشکیل می شود و این پیگیری ها و جدیت ها ، وظیفه ما را دوچندان می کند.
وی یادآور شد: باید در امور مختلف ، موضوع پیشگیری جدی گرفته شده و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده شود و ایجاد سمن ها نیز در این رابطه در دستور کار باشد .
جانبازی نقش و تلاش گروه های مردم نهاد در زمینه مواد مخدر را در جامعه ارزشمند، مثمر ثمر و نتیجه بخش دانست و ادامه داد: جامعه خود را باید موظف بداند که به این امر بطور مطلوب بپردازد و اداره های ذیربط نیز با جدیت به مسئله مبارزه با مواد مخدر ورود کنند.
سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان همچنین از شهرداری خواست در صورت ضرورت، نسبت به تخریب اماکن مخروبه که امکان استعمال مواد مخدر در آنها هست، اقدام کند.
وی در باره برخورد با معتادین توصیه کرد: باید در نهایت عزت، احترام و رعایت موارد انسانی با آنان رفتار شود زیرا این برخوردها خیلی تاثیر دارد.
جانبازی تصریح کرد: آمادگی داریم که از اجرای برنامه هایی که بتوانند به امر جلوگیری از اعتیاد و در قالب پیشگیری و مبارزه بپردازند، حمایت کنیم.
در این جلسه همچنین رئیس بهزیستی لاهیجان با ارائه گزارشی گفت: برنامه های بهزیستی در این شهرستان در زمینه های آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، اجتماع محور است و کلاس های آموزشی در محلات لاهیجان و بخش رودبنه برگزار شده است.
پروین قادر افزود: 29 آسیب اجتماعی در جامعه شناخته شده که هشت مورد آن به اعتیاد و مواد مخدر بر می گردد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد معتادان پذیرش شده در مراکز اقامتی میان مدت مانند کمپ ها یک هزار و 361 نفر و مراکز درمان سرپایی ترک اعتیاد این شهرستان نیز طی سال گذشته 384 نفر بود که نسبت به درمان آنها اقدام شد .
در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لاهیجان محمدحسین شاهکویی دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز حضور داشت.
شهرستان لاهیجان با 2 بخش مرکزی و رودبنه در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.