به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های نماز جمعه در مصلی آستارا افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری اتحادیه اروپا باید به خاطر خروج آمریکا از برجام، قطعنامه علیه آن کشور صادر کند و در مقابل تحریم های آمریکا بایستند.
وی اظهار کرد: تضمین اروپا در خصوص فروش کامل نفت ایران و تجارت با بانک های اروپایی، باید مدنظر قرار گیرد و امیدواریم دولت با تقویت پایه های اقتصاد داخلی، مشکلات معیشتی را برطرف کند.
وی با اشاره به فرا رسیدن روز قانون و مجلس بیان کرد: تعامل و هم افزایی دولت و مجلس شورای اسلامی برای توسعه و آبادانی کشور ضروری است و نمایندگان مجلس باید از روحیه انقلابی برخوردار باشند و از حقوق مردم و آرمان نظام اسلامی شجاعانه دفاع کنند.
حافظ نیا در بخش دیگری از خطبه ها گفت: در حوزه آب و فاضلاب آستارا با مشکلات زیادی رو به رو هستیم و امیدواریم با اجرای سریع طرح های لازم، مشکلات برطرف شوند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

** امام جمعه بندرانزلی: مجلس شورای اسلامی ، مجلسی انقلابی باشد
امام جمعه شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید مجلسی انقلابی باشد و علاوه بر دمیدن روح آرامش در جامعه ، تلاش موثر و قاطعی برای رفع فقر ، فساد و تبعیض در جامعه داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با اشاره به فرارسیدن هفتم خردادماه روز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس پایگاه اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است و به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب ، مجلس به لحاظ تاثیرگذاری در پیگیری مشکلات کشور در راس امور است.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با رفتار و گفتارشان حافظ انقلاب و ارزش های اسلامی باشند افزود: پاسداری و صیانت از ارزش های اسلامی و تحقق عدالت اسلامی از وظایف اصلی نمایندگان مردم در خانه ملت است و باید در جهت برطرف شدن مشکلات جامعه از قبیل اشتغال ، تولید، معیشت و همچنین افزایش ارزش پول ملی گام بردارند.
خطیب جمعه بندرانزلی مقابله مقتدرانه با استکبار جهانی و ممانعت از تحقق طرح های فتنه گرایانه استکباری را از دیگر وظایف نمایندگان مجلس برشمرد و تصریح کرد: ملت مبارز و شهید پرور با جانفشانی های خود برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با ایستادگی و مقاومت در برابر همه توطئه ها و شرارت های مستکبران و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، وابستگی ها را به کشورهای بیگانه قطع کرده اند و نباید خودکفایی و خوداتکایی کشور نادیده گرفته شود.
امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وظایف نمایندگان مجلس به صراحت ذکر شده و هیچ کنوانسیون، معاهده و قراردادی بدون تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان وجهه قانونی ندارد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471 / 7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.