به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پارسی روز پنجشنبه در جمع کارشناسان روابط عمومی بهزیستی استان گیلان در رشت افزود: اورژانس اجتماعی املش و سیاهکل به ترتیب در تیرماه هفته بهزیستی و هفته دولت امسال افتتاح می شوند.
وی درباره فعالیت اورژانس اجتماعی اظهار کرد: خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در مواردی از جمله اقدام به خودکشی، کودک آزاری، زنان و دختران در معرض آسیب جدی، همسر آزاری، معلول آزاری، زنان و کودکان بی خانمان خدمات رسانی می کند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه سامانه 123 اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات تلفنی در موارد یاد شده فعال است، خاطر نشان کرد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی نیز با خودروهای ویژه ارائه می شود.
وی بیان داشت: در دسترس قراردادن خدمات تخصصی سازمان بهزیستی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب و توانمندسازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در زمینه فعالیت های سازمان بهزیستی از جمله اهداف فعالیت اورژانس اجتماعی است.
وی در ادامه سخنانش به تصویب قانون جدید جامع حمایت از معلولان اشاره و اظهار کرد: قانون مشابهی در این باره داشتیم اما با بازنگری، قانون جدید 22 فروردین ماه سال جاری در مجلس تصویب شد، اول اردیبهشت مورد تصویب شورای نگهبان قرار گرفت و هشتم همان ماه نیز ابلاغ شد.
وی با تشریح قانون جدید حمایت از معلولان اضافه کرد: خدمات ورزشی رایگان برای معلولان، استفاده رایگان از حمل و نقل درون شهری، قرار گرفتن هزینه های توانبخشی در شمول بیمه و ارائه حق پرستاری به همه معلولان شدید از جمله موارد تاکید شده در قانون جدید است.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اقدام مثبت و مهم برای تصویب قانون جدید حمایت از معلولان خاطر نشان کرد: برای اجرای این قانون بایستی تلاش کنیم.
در این مراسم که به مناسبت روز روابط عمومی برگزار شده بود، کارشناسان روابط عمومی بهزیستی استان گیلان تقدیر شدند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.