به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان روز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی این دو طرح در تقاطع خیابان شالیزار و جاده کمربندی آستارا گفت: آبرسانی به جنوب شهر آستارا با هفت هزار و 160 متر لوله گذاری و با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 700 میلیون ریال اجرا می شود و تا پایان سال جاری تکمیل و باعث ارتقای کمی و کیفی آب شرب شهر خواهد شد.
محسن حسینی افزود: طرح جمع آوری فاضلاب شهرک عباس آباد آستارا نیز با 2 هزار و 700 متر لوله گذاری و اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 700 میلیون ریال اجرا می شود و تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: آستارا بعد از پیگیری های زیاد در ردیف شهرهای پرتنش فاضلاب قرار گرفته و 280 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاضلاب این شهر اختصاص یافته است.
ولی داداشی افزود: از سال 79 تا ابتدای سال 96 فقط 50 میلیارد ریال برای فاضلاب آستارا اختصاص یافته بود و اجرای فاضلاب این شهر به لحاظ موقعیت ساحلی و بالا بودن سطح آب های زیر زمینی ضروری است و از معضلات زیست محیطی و بهداشتی جلوگیری خواهد کرد.
وی اظهار کرد: امسال برای توسعه شبکه آبرسانی آستارا 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و در خصوص احداث سد در رودخانه چلوند برای تامین آب شرب بخش لوندویل این شهرستان نیز موافقت های شفاهی اخذ شده است.
فرماندار آستارا نیز در این آئین با تاکید بر این که طرح های آبرسانی باید در زمان های تعیین شده به بهره برداری برسد افزود: ساخت سد لاستیکی با هدف تامین آب شرب و کشاورزی این شهرستان، تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.
یونس رنجکش خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات موجود در حوزه ارتباطات ریلی آستارا، باید طرح های عمرانی به سرعت تکمیل شود و برطرف کردن مشکلات مردم سرلوحه امور مسئولان باشد.
وی بیان کرد: برای توسعه آستارا از سوی دولت اقدامات خوبی در حال انجام است و باعث رشد و توسعه این شهرستان در حوزه های مختلف خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور، در روزهای پرمسافر و فصول بهار و تابستان با تنش آبی مواجه است.
7105 / /60307124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.