جمعی از مردم رودبار به همراه مسئولان این شهر از موزه رشت و آثار مکشوفه در تمدن مارلیک که از منطقه چراغعلی تپه، نصفی و مارلیک کشف شده اند، بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، جمعی از مردم رودبار، اهالی روستای تاریخی نصفی به همراه مسئولین این شهر از جمله اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار، معاونین فرماندار، روسای ادارات شهرستان به همراه هنرمندان صنایع دستی میراث فرهنگی رودبار از موزه رشت و آثار مکشوفه در تمدن مارلیک که از منطقه چراغعلی تپه، نصفی و مارلیک کشف شده اند بازدید کردند.

در این بازدید که ۱۳۰ نفر از منطقه رودبار حضورداشتند، فرماندار رودبار به پیگیری برای ایجاد موزه باستان شناسی رودبار تاکید کرد.

میرغضنفری با اشاره به مرمت و تجهیز ساختمان قدیم شهرداری رودبار از سوی میراث فرهنگی گیلان، خواستار راه اندازی هرچه زودتر آن شد.

همچنین برخی از بازدیدکنندگان اهل رودبار با استقبال از ورود ۵۹ اثر از اشیای سیمین و زرین جام مارلیک، از خاطرات خود از حضور تیم دکتر نگهبان در منطقه مارلیک حین کشف آثار تاریخی سخن گفتند و خواستار حفاظت بیشتر از میراث کهن این منطقه و برخورد با متعرضان به این آثار ارزشمند در منطقه شدند.

گفتنی است اشیای مکشوف جام مارلیک تا ۱۳ خرداد در گیلان خواهد بود و پس از آن به برای نمایش عموم به موزه هلند ارسال می شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.