غلامرضا کریم آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت گواهینامه یادشده، جذب پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت را تسهیل و افزایش می دهد.
وی اظهار کرد: صاف سازی اطراف باند فرودگاهی از هرگونه فضای سبز و اجرای پروژه سیستم روشنایی تقرب دقیق(PALS) از موانع بررسی شده در دریافت گواهینامه بین المللی فرودگاهی است که تلاش می شود تا پایان امسال مرتفع شود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر و در شرایط جوی خاص ، هواپیما در دید افقی کمتر از یک هزار و 200 نمی تواند بنشیند اما با تجهیز فرودگاه رشت به چراغ های پالس، این دید به 550 متر افقی ارتقاء می یابد.
کریم آقایی بیان کرد: فرودگاه گیلان در پذیرش پروازهای داخلی هیچ مشکلی ندارد و دریافت این گواهینامه سند محکم تری برای جذب و انجام پروازهای خارجی است.
وی یادآور شد: فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی است.
در زمان حاضر رتبه فرودگاه گیلان در سطح کشور به لحاظ تعداد پرواز ارتقاء یافته و در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.
هم اکنون 108سورتی پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، بغداد، شیراز، عسلویه، تبریز، کیش، قشم، تبریز، اهواز ، اصفهان و مسیر پرواز خارجی بغداد از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال 1348 در زمینی به مساحت 220 هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.