به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدجلال سیدمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بوم گردی در فرمانداری تالش افزود: سهمیه این شهرستان در اجرای طرح بوم گردی، ساخت 400 واحد است و تاکنون ۳۴۰ تقاضا دریافت و بررسی و از محل اجرای ۲۸۰ طرح بازدید شده و 194 فقره پرونده در مرحله ثبت استعلام ها و گزارش ها قرار دارد و ۱۳۴پرونده مورد تایید اولیه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کارگروه شهرستانی بوم گردی تاکنون ۱۳جلسه تشکیل داده و ۲۰ فقره تقاضا را برای اجرای ۴۵ واحد بوم گردی در تالش تصویب و برای طی مراحل بعدی به استان ارسال کرده است.
وی بیان کرد: اجرای طرح بوم گردی، صنعت گردشگری روستایی را در گیلان متحول خواهد ساخت و علاوه بر اشتغالزایی برای روستانشینان، در معرفی و انتقال فرهنگ بومی و آداب و رسوم روستاییان تاثیرگذار خواهد بود.
سید محمدی افزود: رویکرد استاندار گیلان در اولویت بخشیدن به طرح های گردشگری، ارزشمند و حاکی از شناخت مقام عالی استان از ظرفیت های نهفته استان است و در صورت همکاری دستگاه های مربوطه، نتایج زودبازدهی در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواهد داشت.
وی اظهار داشت : میزان استقبال مردم از طرح های بوم گردی، نشان دهنده موفق بودن آن است و اگر مشکلات و موانع ایجاد شده در حوزه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفع و فاصله ثبت تقاضاها با صدور مجوز نهایی و دریافت تسهیلات بانکی کاهش یابد، بر استقبال مردم افزوده خواهد شد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و روستاهای آن از مناطق و جاذبه های گردشگری زیبایی برخوردار است.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.