فرماندار بندرانزلی گفت: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی برای توسعه طرح‌های سالم‌سازی سواحل استان استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه ساماندهی سواحل که با حضور فرمانداران 9 شهر ساحلی در فرمانداری بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه همفکری و تبادل نظر برای ایجاد وحدت رویه، یکپارچگی و افزایش کارایی برای کاهش تلفات انسانی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در نوار ساحلی و طرح‌های سالم سازی است. 

وی افزود:با توجه به مواهب خدادادی موجود در استان‌های شمالی به‌ویژه در استان گیلان، هر ساله میلیون‌ها نفر به استان ما سفر می‌کنند و عمده این مسافران نیز از نوار ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی موجود استفاده می‌کنند. 

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر اینکه این حجم از مسافر و گردشگر نیاز به ساماندهی و مدیریت دارند، بیان کرد: ستاد ساماندهی سواحل هر ساله با مشارکت دستگاه‌های استانی و نهادهای امدادی و خدماتی این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد و عملکرد این ستاد هر ساله نسبت به سال گذشته از لحاظ ارائه خدمات رفاهی و کاهش میزان تلفات انسانی بهبود پیدا میکند. 

وی با اشاره به اینکه هدف ستاد ساماندهی سواحل ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی برای خانواده‌هاست، تصریح کرد: ارائه خدمات رفاهی به مسافران و گردشگرانی که از طرح‌ها و نوار ساحلی استفاده می‌کنند از دیگر اهداف این ستاد است. 

مومنی‌زاده خاطرنشان کرد: ارتقاء نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراقت مسافران و کاهش تلفات انسانی را از طریق آموزش، تبلیغات برنامه‌های فرهنگی و ساماندهی و سازماندهی نیروهای مستقر در سواحل هر ساله دنبال می‌کنیم. 

وی با اشاره به دو تعطیلی پیش‌رو در ماه جاری، گفت: مدت زمان این دو تعطیلی مجموعا به 10 روز می‌رسد و قطعا پیک مسافر و گردشگر را در ایام تعطیلی‌ماه مبارک رمضان خواهیم داشت که این حجم از مسافر و گردشگر حتما به نوار ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی نیز مراجعه خواهند کرد. 

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر طولانی‌تر بودن تعطیلی پیش‌رو نسبت به تعطیلی سال گذشته خاطرنشان کرد: باید جدی‌تر از سال گذشته به این موضوع بپردازیم و برنامه ریزی لازم را برای کنترل و ساماندهی سواحل با حضور نیروی انتظامی و ناجیان غریق در طرح های سالم‌سازی و نقاط خطر آفرین داشته باشیم. 

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های سالم‌سازی در سطح 280 کیلومتر نوار ساحلی استان تاکید کرد و گفت: اعتباری که دولت برای این کار اختصاص داده کافی نیست و باید بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی بهره لازم را ببریم. 

مومنی‌زاده با بیان اینکه ظرفیت ما در پذیرش مسافران و مهمانان کمتر از نیاز ما است، خاطر نشان کرد: باید در مرحله نخست در راستای افزایش طرح‌های سالم‌سازی و بهبود کیفیت آنها گام برداریم. 

وی با اظهار اینکه باید از نوار ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی در هر چهار فصل استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید از این فضا برای جذب گردشگر استفاده کنیم و برنامه‌ریزی جهت تنوع برنامه‌ها و جشنواره‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.