به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در صحن شورا افزود: بازآفرینی شهری، ارتقاء کیفیت زندگی مردم در بافت های فرسوده را به همراه خواهد داشت و ما در کلانشهر رشت بایستی برای انجام بازآفرینی شهری از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان استفاه کنیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت نیز با اشاره به اقدامات مثبت در دوره جدید مدیریت شهری این کلانشهر اظهار کرد: مشارکت محوری از اتفاقات مثبت در مدیریت شهری رشت است.
رضا رسولی خاطر نشان کرد: مدل مدیریت مشارکت محور برای اولین بار با تشکیل اتاق شکوفایی در شهرداری رشت اتفاق افتاده که اگر به خوبی مدیریت شود، دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی رشت، شهرداری را با بدهی تحویل گرفتیم، اضافه کرد: برای رفع مشکلات در این زمینه ، تلاش مضاعفی را برای جبران بدهی ها آغاز کردیم.
وی بیان داشت: در شش ماه دوم سال 96، 184 میلیارد و 600 میلیون تومان از بدهی های عمرانی شهرداری این کلانشهر را پرداخت کردیم که از اقدامات مثبت در مجموعه شهرداری است.
وی تصریح کرد: شهرداری رشت به فضای آرامی دست یافته و اکنون پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به نقطه مطلوبی رسیده است.
رسولی در ادامه سخنانش با بیان این که 50 درصد از مسیر برای داشتن تراموا در کلانشهر رشت را طی کرده ایم، اظهار کرد: 15 میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده که سال آینده می تواند به 150 میلیارد تومان تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: خرید اتوبوس های جدید برای رشت، دریافت پروانه برای احداث کارخانه آسفالت شهرداری این کلانشهر و اجرای طرح شب های روشن در پیاده راه فرهنگی از دیگر اقدامات مثبت شهرداری رشت است.
احمد رمضانپور عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای اسلامی ، شهردای و کارکنان این مجموعه با وحدت و یکدلی کارها را پیش می برند.
وی بیان داشت: رفع مشکلات مربوط به آلودگی های رودخانه های زرجوب و گوهررود، احداث تصفیه خانه و زباله سوز در سراوان رشت زمان بر است و بایستی با مدیریت و برنامه ریزی این کارها را انجام دهیم.
در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت لایحه خصوصی سازی اتوبوسرانی رشت و طرح کمیسیون گردشگری هر کدام با یک فوریت به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع داده شد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت، 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.