فرماندار شهرستان‌مرزی بندر آستارا گفت: معرفی و احیای جاذبه ها و فرصت های گردشگری این شهرستان در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در همایش تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه‌جنوبی دریای‌خزر بیان کرد: با احیای فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آستارا تحولات مهمی در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی بویژه اشتغالزایی رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: برگزاری همایش‌های تخصصی با موضوعات مختلف و متنوع گردشگری منطقه تاثیر به‌سزایی در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های آستارا در این بخش دارد و می‌تواند ضمن تبیین شرایط، فرهنگ و تاریخ و هویت فرهنگی موجب تقویت انسجام اجتماعی و رونق اقتصاد گردشگری شود.

وی در این نشست با بیان اینکه فرهنگ دریایی موضوع بسیار خوبی بوده که مورد فراموشی قرار گرفته، اظهار کرد: فرهنگ دریایی یک جاذبه گردشگری است که می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه گردشگری شهرستان رقم بزند.

رنجکش با اشاره به اینکه همایش‌های تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان روی شهرستان آستارا متمرکز شده، تصریح کرد: برگزاری همایش‌های تخصصی در این شهرستان در برندسازی شهرستان آستارا و جذب سرمایه‌گذاران و گردشگری می تواند نقش تاثیر گذاری ایفا کند.

وی اظهار کرد: زنجیره خدمات گردشگری در آستارا کامل نیست و به دلیل فعالیت جزیره ای سازمان های دولتی و خصوصی، گردشگران به صورت هدفمند از خدمات این حوزه بهره‌مند نمی‌شوند که باید در این راستا حوزه‌های مختلف همکاری و همراهی در اجرای هدف مشترک داشته باشند.

رنجکش ادامه داد: به منظور معرفی گیاهان دارویی آستارا نظیر گل گاوزبان در اواخر خردادماه امسال جشنواره ملی گیاهان دارویی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در این شهرستان برگزار خواهد شد و سایت موزه گیاهان دارویی نیز در پارک جنگلی بی بی یانلوی آستارا به زودی راه اندازی خواهد شد.

فرماندار بندر آستارا گفت: احیای بامهای سفالی این شهر با اجرای طرح‌های بوم گردی پیگیری می‌شود و تحقق آن مشاغلی نظیر سفال‌پزی را رونق خواهد داد. آستارا به شهر بام‌های سفالی مشهور است اما استفاده از سفال در بام خانه‌های آن منسوخ شده و طرح‌های بوم گردی در احیای آن موثر خواهد بود.

نشست تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه‌های جنوبی خزر، به‌مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی با حضور معاونان گردشگری و میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و استادان دانشگاه، صاحب‌نظران و علاقه‌مندانی از استان‌های مختلف در سالن شهرداری بندر آستارا برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.