به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز جمعه در نشست خبری در فرمانداری آستارا افزود: طرح توسعه گردشگری تالاب استیل این شهرستان از سوی استانداری گیلان تایید شده و با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: حدود پنج کلبه و رستوران شناور با مشارکت بخش خصوصی و با در نظر گرفتن ارزیابی های زیست محیطی در این تالاب راه اندازی خواهد شد و تا به حال یک کلبه شناور در آن مستقر شده است.
رنجکش اظهار کرد: هزینه ساخت هر کلبه و رستوران با مشارکت بخش خصوصی، حدود 500 میلیون ریال است و برای تامین انرژی لازم در آن، از پنل های خورشیدی استفاده خواهد شد و سایت های پرنده نگری و پرواز تفریحی با پاراگلایدر نیز در مراحل بعدی راه اندازی خواهد شد.
رنجکش ادامه داد: از ظرفیت آب بندان های آستارا در روستاهای لمیر محله و ویرمونی نیز برای توسعه گردشگری استفاده و امکانات لازم برای خدمات دهی به گردشگران فراهم می شود.
او افزود: مجموعه پارک جنگلی بی بی یانلو نیز توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی در یک و نیم هکتار وسعت با بیش از 20میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت است و در تعطیلات عید فطر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار آستارا اظهار کرد: شناسایی مناطق گردشگری آستارا و تکمیل زیرساخت‌های آن با هدف جذب و ماندگاری گردشگر در تعطیلات نوروز و تابستان، در دستور کار فرمانداری و شهرداری است و این شهرستان، ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را دارد.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.