استاندار گیلان در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور خواستار تجدیدنظر در قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در این نامه چای را به‌عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی معرفی کرد و اظهار داشت: تولید برگ سبز چای تنها منبع درآمد قریب به 60 هزار خانوار چای کار شمال کشور است.

وی فعالیت 180 کارخانه چای در استان گیلان را رکن مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و نمونه‌ای بارز از یک زنجیره ارزش میان بخش صنعت و کشاورزی خواند و افزود: اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سالجاری به دلیل افزایش قیمت سایر نهاده‌ها موجب نگرانی فعالان صنعت چای در گیلان شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام اینکه سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید بخشی از باغ های تخریب شده در سال‌های گذشته را به چرخه تولید بازگردانده خاطرنشان کرد: عدم توجیه اقتصادی تولید چای علاوه بر رکود در کشت این محصول،تغییر کاربری در این اراضی با ارزش را به دنبال دارد.

سال97 نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز "چای درجه یک "از چایکاران گیلان و مازندران دو هزار و 729 ریال و "چای درجه 2" یک‌هزار و 528 ریال تعیین شده که افزایش آن به‌صورت میانگین کمتر از 4 درصد نسبت به سال گذشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.