به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ولی پور روز سه شنبه به مناسبت هفته هلال احمر با حضور روسای خانه های هلال در مرکز علمی کاربردی استان گیلان در رشت اظهار داشت: این تعداد از خانه های هلال در مراکز دهستانها و روستاهای بالای 200 خانوار با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال شده است.
وی با بیان این که خانه های هلال با گسترش آموزش های امدادی موجب افزایش آگاهی مردم در برابر حوادث و آسیب های اجتماعی می شود، افزود: با توجه به خطر پذیری کشور و به تبع آن استان گیلان، وقوع حوادث اجتناب ناپذیر است بنابراین با آمادگی می توان آسیب پذیری و صدمات غیر قابل جبران آن را کاهش داد.
وی تمامی فعالیت های خانه های هلال را داوطلب محور و از ظرفیت های انسانی موجود در شهر و روستا بر اساس دریافت آموزش های صحیح امدادی عنوان و تصریح کرد: شهرداری، بخشداری و دهیاری ها در صورت تمایل و در اختیار قرار دادن فضای لازم می توانند با کمک هلال احمر و اطلاع رسانی در سطح شهر و روستا از آموزش های هلال احمر برای توانمند سازی ساکنان محله و شهر استفاده کرده تا در صورت وقوع حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی، امدادگر خانواده و اطرافیان و محل زندگی خود باشند.
ولی پور گیلان را ششمین استان آسیب پذیر به لحاظ تراکم گسل عنوان و اضافه کرد: وجود دریای خزر، رودخانه ها و گردشگر پذیر بودن آسیب پذیری این استان را دو چندان می کند که باید برنامه ریزی مناسبی برای آمادگی و ارتقای آموزش مردم در برابر وقوع حوادث داشته باشیم.
وی ضمن تقدیر از زحمات داوطلبانه روسای خانه های هلال بر ضرورت ترویج فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه در جامعه تاکید کرد.
شش هزار و 895 نفر به صورت داوطلبانه با جمعیت هلال احمر استان همکاری می کنند، 12 هزار و 360 نفر نیز از اعضای جوان هلال احمر گیلان در کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی و طلاب عضو هستند.
مسئولیت امداد و نجات، جمع آوری کمک های مردمی در زمان حوادث و سوانح، کمک به امر توانبخشی و درمان ، جذب و سازماندهی و آموزش جوانان برای مشارکت آنها در تصمیم گیری های هلال احمر، ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به قشر آسیب پذیر و کم برخوردار، آموزش عمومی و همگانی به عامه مردم از جمله فعالیت های هلال احمر است.
15 تا 21 اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.