مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: 240 میلیون مترمکعب آب برای آبگذاری بیش از یکهزار کیلومتر نهر کشاورزی از سد سپیدرود رها سازی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی بیان کرد: 240 میلیون متر مکعب آب برای آبگذاری بیش از هزار کیلومتر از انهار کشاورزی از هشتم اردیبهشت تاکنون از سد سپیدرود رها سازی شد.
لطفی افزود : این میزان آب رها سازی شده 171 هزار هکتار از زمین های مناطق جلگه ای در شهرستان های لنگرود ، سیاهکل ، آستانه اشرفیه ، رشت ، فومن ، صومعه سرا ، ماسال و شفت را آبیاری کرد.
وی گفت :‌ آبگذاری کانال های کشاورزی در مناطق مختلف به صورت تناوبی ، هر 8 روز آبگذاری  چهار  روز قطع انجام می شود.  
 مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه آبگذاری تناوبی کانال های کشاورزی از ابتدای همین هفته آغاز شد و تا پنج  مرداد ادامه دارد گفت : از امروز آبگذاری تناوبی کانال های مناطق شرقی استان آغاز و پایان همین هفته کانال سنگر و بخش مرکزی آبگذاری خواهد شد. 
 لطفی افزود : این شرکت ، آب مصرف شده را که به رودخانه‌ها سرازیر می شود،  توسط ایستگاه‌های پمپاژ باز چرخش کرده و دوباره به کانال‌های کشاورزی برمی‌گرداند. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در خصوص حجم مخزن سد سفیدرود گفت: تا کنون 870 میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره شد که نسبت به سال گذشته 180 میلیون متر مکعب کاهش دارد و ادامه داد: بنابر گزارش هواشناسی میزان بارش در سال آبی جاری در استان نسبت به بلند مدت 22 درصد کاهش را نشان می دهد .

وی به نشاء کاری 55 درصد اراضی شالیزارهای استان براساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی اشاره نمود و تأکید نمود با توجه به رهاسازی آب سد سفید رود به کشاورزان عزیز توصیه می شود جهت مدیریت بهینه مصرف منابع آبی از تمامی ظرفیت های موجود و رعایت تقویم زراعی عملیات نشاء کاری را تا پایان اردیبهشت ماه انجام دهند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.