استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در استان گفت: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق فضای کسب و کار را تقویت کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه مشترک کمیته‌های« سیما و منظر، تالاب، و بهره‌برداری اقتصادی از آب‌بندان‌ها » با اشاره به توافق صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص اعطای تسهیلات به حوزه گردشگری با سود صفر درصد بیان کرد: باتوجه به تأکیدات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از ظرفیت گردشگری، وجود آب ‌بندان‌ها در استان گیلان می‌تواند جذابیت بالایی برای ورود سرمایه‌گذاران داشته باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معیارها و الزامات سرمایه‌گذاری چند بعدی گردشگری از جمله سازه‌های شناور و ماهیگیری را مشخص تا در اجرای طرح‌ها در آب‌بندان‌ها رعایت تا خارج از چارچوب‌ها گام برداشته نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان به توافق صورت گرفته با سازمان راهداری درخصوص ساماندهی و نصب علائم جاده‌ای اشاره و خاطر نشان کرد: تسریع در اجرای این طرح به کاهش تصادفات، راهنمایی مردم و زیبایی جاده‌های استان کمک می کند.

وی افزود: بنیاد مسکن نیز در ورودی هر روستا باید با نصب تابلوها به معرفی مشخصات هر روستا بپردازد.

استاندار گیلان احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در جاده‌های استان را بسیار مهم و کاربردی ارزیابی کرد و اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها 400 مرکز بین راهی در گیلان می‌تواند ساخته شود که با احداث آن بسیاری از نیازهای مردم برطرف می‌شود.

وی بر ضرورت اجرای معماری سنتی گیلان در احداث مراکز بین راهی کوچک تأکید کرد و گفت: این مراکز می‌تواند نقطه پیشران فعالیت‌های دیگر موجود در روستا از جمله معرفی ظرفیت‌های گردشگری و واحدهای بوم‌گردی باشد.

 سالاری با اشاره به سفرهای ایام نوروز خود به شهرستان‌ها و مشاهده زباله در کنار جاده‌ها گفت: با احداث مراکز بین راهی مشکل جمع‌‌آوری زباله در محدوده مشخصی توسط متولی این مراکز برطرف می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.