مهدی پورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قیمت آش و حلیم از بیستم فروردین ماه سالجاری 10 درصد افزایش یافت اما تغییر قیمت دیگری برای ماه رمضان نخواهیم داشت.
وی با اشاره به متفاوت بودن قیمت با در نظر داشتن درجه بندی آش و حلیم افزود: بر همین اساس آش درجه ممتاز کیلویی 18 هزار تومان، آش درجه یک کیلویی 16 هزار تومان و آش درجه 2، کیلویی 12 هزار و 500 تومان تعیین شده است.
به گفته پورمحمدی، همچنین هر کیلوگرم حلیم درجه یک 15 هزار تومان و درجه 2 ، 12 هزار تومان پیش خواهد بود.
رئیس اتحادیه صنف رستوران و سنتی های رشت با بیان اینکه فقط یک واحد آش فروشی ممتاز در رشت وجود دارد، گفت: امکانات، تجهیزات، سرمایه گذاری انجام شده و بکار گیری تعداد نیروها ازجمله مولفه های ممتاز شناخته شدن واحدهای آش و حلیم هستند.
وی اضافه کرد: در مجموع تمامی افرادی که دارای پروانه کسب بوده و عضو اتحادیه هستند، نرخ فروش حلیم و آش آنها درجه یک محسوب می شود و کسانی که بدون پروانه و مقطعی در ماه مبارک رمضان اقدام به عرضه آش و حلیم می کنند، قیمت فروش آنها براساس درجه 2 لحاظ می شود.
پورمحمدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا گزارش شکایت، با سامانه 124 تعزیرات و شماره تلفن های 33237632 یا شماره 33125444 ستاد خبری و واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان گیلان تماس بگیرند.
حدود 40 واحد پخت و عرضه آش و حلیم در شهرستان رشت فعال است.
نخستین روز ماه مبارک رمضان امسال، 27 اردیبهشت ماه جاری است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.