وحید خاصی پور روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار امیدواری کرد که شناگاه یادشده نوار ساحلی در شیلات محله بخش لوندویل این شهرستان تا تابستان امسال تکمیل شود.
وی اظهار کرد: ناجیان غریق از اواسط خردادماه در مناطق خطرآفرین مستقر خواهند شد و از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون، 36 ناجی مرد و هشت ناجی زن دارای کارت های مهارت فدراسیون نجات غریق، برای حضور در نوار ساحلی آستارا اعلام آمادگی کرده اند.
خاصی پور بیان کرد: ناجیان غریق، آموزش های لازم را فرا گرفته اند و به همراه امدادگران هلال احمر، برای جلوگیری از غرق شدن شناگران، از ساعت هشت تا 20 هر روز در مناطق خطرآفرین و سه طرح سالمسازی دریا حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: شنا در مناطق خطرآفرین ممنوع است و در تابستان گذشته، 40 نجات غریق، 31 نفر را در طرح های سالمسازی و 61 نفر را در مناطق خطر آفرین آب های ساحلی آستارا از مرگ نجات دادند.
او گفت: علاقمندان ورزش شنا در آستارا برای گذراندن دوره های آموزشی از استخر شهرستان های همجوار نظیر تالش استفاده می کنند و امیدواریم امسال با جذب کامل اعتبار، استخر شنای این شهرستان بعد از 10 سال تکمیل شود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور در غرب استان گیلان واقع شده و در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، سه شناگاه در طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.