روابط عمومی شهرداری رشت گفت: شهرداران رشت و اصفهان به‌منظور ایجاد برقراری ارتباط و تعامل متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، روابط عمومی شهرداری رشت بیان کرد: تقویت و توسعه همکاری بین حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، اقتصادی و تفریحی با در نظر گرفتن تمامی امکانات و اختیارات طرفین در موضوع‌های مرتبط و در راستای اهداف جمهوری اسلامی موضوع تفاهم‌نامه امضا شده میان دو شهردار رشت و اصفهان بود.

فاطمه قدیمی گفت: تشکیل دبیرخانه مشترک شهرهای خلاق ایرانی رشت که در شبکه شهرهای خلاق یونسکو عضو هستند، ایجاد پایگاه مجازی اطلاع‌رسانی با رویکرد آشنایی با مفاخر فرهنگی و هنری، آثار تاریخی و فرهنگی، ترویج هنرهای سنتی و ظرفیت های گردشگری، تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولان ‌و کارشناسان مرتبط با حوزه شهر خلاق برای گسترش و توسعه فعالیت‌های مراکز شهرهای خلاق در راستای امور مرتبط با صنایع خلاق ثبت شده در حوزه خوراک شناسی و صنایع دستی از اهم محورهای این تفاهم‌نامه بود.

وی افزود: علاوه بر ترویج فرهنگ و اخلاق گردشگری با رویکرد توسعه پایدار شهری دو شهر رشت و اصفهان، برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی مشترک مرتبط با صنایع خلاق ثبت شده رشت و اصفهان با هدف زمینه‌سازی بستر مناسب برای حضور بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف برای توسعه همه‌جانبه این دو شهر، دعوت از کشورهای عضو شبکه خلاق یونسکو در زمینه‌های ثبت شده در رشت و اصفهان و راه‌اندازی تورهای گردشگری نیز از دیگر محورهای تفاهم نامه امضاشده میان شهرداران این دو کلانشهر بود .

قدیمی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه دستاوردهای دیگری همچون ایجاد زمینه صلح و دوستی از راه برگزاری جشنواره، همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی با هدف ترویج فرهنگ و آیین کشورهای عضو شبکه شهرهای خلاق خوراک یونسکو و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی مرتبط با حوزه صنایع خلاق ثبت شده اصفهان و رشت نیز داشت.

وی ادامه داد: فراهم کردن امکانات فضا و نیازهای لازم برای تحقق اهداف یاد شده، قرار دادن لینک پرتال و لینک سایت مرکز خلاقیت ونوآوری شهرداری رشت در پرتال و در سایت مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و انجام‌وظایف تعیین شده توسط کارگروه مشترک از جمله تعهدات شهرداری اصفهان به عنوان طرف اول قرارداد اعلام شد .

قدیمی گفت: شهرداری رشت نیز به عنوان طرف دیگر قرار متعهد شد تمامی موارد متعهد شده طرف اول را اجرایی کند.

وی افزود: رعایت حقوق مالکیت‌معنوی در تمام فعالیت های زیرمجموعه این‌تفاهم‌نامه نیز برای طرفین الزامی بوده و براین اساس هردو طرف متعهد شدند که طلاعات و اسناد دریافتی را محرمانه تلقی کنند. همچنین در صورت بروز هرگونه اختلاف در موارد مطرح شده ابتدا از طریق افراد حقیقی و حقوقی معتمد طرفین پیگیری می‌شود و درصورت برطرف نشدن‌اختلافات از این طریق، موارد توسط مراجع قضایی قابل پیگیری خواهد بود.این تفاهم‌نامه در ۷ ماده و ۲ نسخه که دارای ارزش یکسانی هستند منعقد شده و از تاریخ امضا به مدت ۴ سال اعتبار دارد و تمدید آن‌نیز منوط به رضایت طرفین خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.