به گزارش خبرنگار ایرنا اشرف بروجردی مشاور فرهنگی رئیس جمهوری عصر جمعه در این آئین در سینما دریای آستارا گفت: تاریخ گذشتگان ایران در قالب اسناد مهم در اختیار بسیاری از خاندان هاست و باید حفاظت و برای نسل جوان عرضه شود.
وی افزود: 19 اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب، بهانه ای برای احیا و بازخوانی فرهنگ غنی گذشتگان است و سرمایه انسانی موجود کشور را باید غنیمت بدانیم.
وی اظهار کرد: مردم باید با ایفای نقش در پاسداشت اسناد تاریخی و فرهنگی خود، سازمان اسناد و کتابخانه ملی را یاری کنند و مدیران استانی و شهرستانی، فرصت های توسعه فرهنگی و اجتماعی را قدر بدانند و برای کشف استعدادهای فرهنگی تلاش کنند.
بروجردی بیان کرد: فرمانداری آستارا با سازمان اسناد و کتابخانه ملی تعامل خوبی دارد و این گامی جهت معرفی فرهنگ غنی این شهرستان است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان نیز در این آئین گفت: نسل امروز، آینده سرزمین ما را رقم خواهد زد و باید تاریخ و فرهنگ این سرزمین به نسل های بعدی به درستی انتقال داده شود.
علی اصغر جمشیدنژاد افزود: باید مسئولان آستارا برای معرفی تاریخ و فرهنگ این شهرستان گام های موثری بردارند و برای دست یابی به این هدف، از ظرفیت نخبگان استفاده شود.
در این آئین از 15 چهره ماندگار شهرستان آستارا با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.