به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ، مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: اهدا عضو جوان 33 ساله از این استان، به چند بیمار زندگی دوباره بخشید.
محمدرضا حسین زاده با بیان این که کبد این جوان در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به بیمار نیازمند پیوند شد، افزود : کلیه ها، نسوج ( دریچه قلب، چند قطعه استخوان، تاندون و ... ) نیز برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان های شیراز و تهران منتقل شده است.
از ابتدای سال جاری تاکنون، خانواده پنج متوفی در استان گیلان برای اهدای عضو عزیزانشان اقدام کرده اند.
پارسال، خانواده 31 متوفی در گیلان برای اهدای عضو عزیزانشان اقدام کردند.
طبق آمار ، روزانه 10 نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو جانشان را از دست می دهند در حالی که با توجه به تصادفات و بیماری ها سالی دو هزار و 500 مورد مرگ مغزی داریم .
هر بخشنده عضو می تواند جان هشت نفر را از مرگ نجات دهد اما سالانه تنها 600 مورد اهدای عضو از فرد مرگ مغزی صورت می گیرد و اعضای بقیه این افراد که می تواند همچون قلمه گلی به بدن یک انسان دردمند پیوند زده شده و به زندگی ادامه دهد ، به زیر خاک می رود .
اعلام رضایت برای پیوند اعضاء از سال 1387 در گیلان انجام گرفت؛ اولین اهدای عضو در گیلان توسط خانواده باربد چمن زیبای، کودک چهار ساله برای نجات جان یک بیمار کلیوی انجام شد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.