در چهل و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت لایحه احداث سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف رشت بررسی و مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای‌شهر رشت اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون از دو نفر از هنرمندان مستندساز که فیلم مستندی درباره سراوان تهیه و تولید کرده‌اند تجلیل می‌شود.

فاطمه شیرزاد افزود: رضا مجلسی سابقه تهیه کنندگی، کارگردانی و...فیلم های مستند فراوانی را در کارنامه خود دارد و فیلم مستندی با مشارکت سازمان پسماند شهرداری رشت با عنوان(به کجا می رویم) پیرامون وضعیت سراوان تولید کرده است.

وی با تاکید به حمایت مسئولان از جامعه هنری بیان کرد: حمایت مادی و معنوی از آثار فاخر هنرمندان از جمله مباحثی است که باید در دستور کار مدیران بوده و با این اقدامات انگیزه هنرمندان به منظور ارائه آثار فاخر افزایش پیدا کند.

شیرزاد با اشاره به انتخاب مدیر پروژه سراوان بیان کرد: مدیر پروژه تصفیه خانه سراوان انتخاب شده و انتظار داریم با اختصاص زمین مناسب از طریق دستگاه های مربوطه هر چه سریعتر جانمایی تصفیه خانه سراوان انجام و در سال ۹۷ نتایج قابل قبولی در این حوزه محقق شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به عدم صدور مجوز احداث دکه جدید در رشت اشاره و گفت: طی چند سال اخیر مجوزی در این باره صادر نشده و تنها به دلیل برخی از معارضات جابجایی هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به آذین بندیهای مربوط به ماه مبارک رمضان بیان کرد: مدیر عامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در تلاش برای رفع نقاط ضعف این حوزه بوده و امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده اقدامات خوبی در این بخش انجام شود.

شیرزاد به لایحه تعیین تکلیف احداث سرویسهای بهداشتی در سطح شهر اشاره و گفت: علیرغم تمامی تاکیداتی که در این باره انجام شده تا کنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته سرمایه گذارانی به منظور مشارکت در چند پروژه در شهر رشت و احداث سرویسهای بهداشتی اعلام همکاری کرده اند گفت: کمیسیون ماده پنج باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف و شروع به کار سرمایه گذار در رشت اقدام کرده و طولانی شدن این روند موجب کاهش انگیزه در سرمایه گذاران می شود.

شیرزاد به وضعیت نامناسب پروژه آسفالت مسکن مهر_ باهنر اشاره و خاطر نشان کرد: چند ماهی است که این پروژه مطرح شده و ساکنین آن منطقه از وضعیت فعلی بسیار ناراضی هستند اما متاسفانه طی ماه‌های اخیر هیچ اقدامی در این باره انجام نشده و احساس می‌شود پیمانکار به واسطه عدم دریافت مطالبات مربوط به پروژه های دیگر از شهرداری رشت قصد گرو کشی دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا بیان کرد: به پیمانکار پروژه آسفالت مسکن مهر _ باهنر رشت به منظور اتمام این پروژه ضرب الاجل داده و امیدوارم در اسرع وقت پیمانکار به تعهداتش عمل کند.   عضو کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با قدردانی از اقدام رئیس کمیسیون بهداشت شورا بابت تجلیل از دو هنرمند رشتی اظهار کرد: متاسفانه در کشور به دو حوزه بسیار مهم هنر و ورزش اهمیت داده نمی شود.   اسماعیل حاجی پور افزود: به جای اینکه تاج گل ها را بر سر مزار هنرمندان و ورزشکاران هدیه کنند بهتر است در زمان حیاتشان شاخه گلی به منظور تجلیل به آنان اهدا کنیم.   وی با انتقاد از عملکرد سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری رشت اظهار کرد: وضعیت این سازمان بسیار نامطلوب است و به زودی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد این سازمان را ارائه می کنم.   حاجی پور با اشاره به اینکه همواره از سازمانهای شهرداری رشت دفاع کرده ام گفت: به زودی با اسناد و مدارک کامل نسبت به عملکرد سازمان میوه و تره بار شهرداری رشت وارد عمل شده و این سازمان باید نسبت به کم کاریهای اخیر و سرگردانی شهروندان پاسخگو باشد.   محمد حسن عاقل منش یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز اظهار کرد: در حوزه مباحث زیست محیطی نیازمند همراهی بیشتر مدیران هستیم و از تلاشهای هنرمندان این عرصه قدردانی می کنیم.   رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت نیز اظهار کرد: یکی از سرمایه گذاران به منظور اجرای چند پروژه سرمایه‌گذاری در رشت اعلام آمادگی کرده است.   مریم گل احضار افزود: در صورت انجام تمهیدات لازم سرمایه‌گذار نسبت به احداث ۵۰ سرویس بهداشتی رایگان در سطح رشت اقدام می‌کند.   وی با اشاره به اینکه مقدمات لازم به منظور فعالیت سرمایه گذاران فراهم شده است گفت: در حال حاضر پرونده های سازمان در کمیسیون ماده پنج در دست بررسی قرار دارد و انتظار داریم در اسرع وقت پاسخی مناسب در این باره ابلاغ و بتوانیم هر چه سریعتر مقدمات پروژه های سرمایه گذاری در شهر را فراهم کنیم . گل احضار گفت: پرونده‌های کمیسیون ماده پنج باید سرعت بیشتری به خود گرفته و در غیر این صورت سرمایه گذاران انگیزه های مشارکت را از دست می دهند.   نماینده سرمایه‌گذاری شرکت گیل سوی خزر در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه کمیسیون ماده پنج تاکنون پاسخی ارائه نکرده و برای سرمایه‌گذار بحث قطعه زمینی در گلسار به منظور راه اندازی فروشگاه تجاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با تحقق این مهم هفت برند مطرح دنیا در شهر ارائه می شوند.   میثم پیکر نگار افزود: امیدوارم با تسهیل امور در کمیسیون ماده پنج به زودی شاهد اجرایی شدن پروژه های متعدد در رشت باشیم.   کارگردان فیلم مستند کوتاه(به کجا می‌رویم) با حضور در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: این فیلم مستند با مشارکت سازمان پسماند شهرداری رشت پیرامون معضل دفن پسماند زباله در سراوان تولید شده است.   رضا مجلسی افزود: بسیاری از کشورهای دیگر که شرایط مشابه آب وهوایی استان گیلان دارند نیز با معضل پسماند دست به گریبان هستند.   وی با بیان اینکه این فیلم یک موضوع محلی و یک معضل جهانی است، تصریح کرد: این فیلم کوتاه در ۱۶ جشنواره موضوعی و مستند به نمایش گذاشته شده و ده‌ها جایزه و تندیس دریافت کرده اما متاسفانه شهرداری رشت در این باره به خوبی اطلاع رسانی نکرده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.