نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس گفت: در بخش مدیریت منابع آب، همه باید به هم کمک کنیم و کاستی ها را به گردن یکدیگر نیندازیم.

به‌گزارش ایلنا از رودسر، اسدالله عباسی گفت: همه مسئولان و دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و… بایستی همکاری های لازم را در این بخش انجام دهند تا با توجه به مشکل کم آبی، سال زراعی جاری را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی انسجام مدیریتی را در این حوزه مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان در گزارش تطبیقی سال گذشته با امسال، اقدامات انجام شده را به مردم اعلام کنند.

عباسی با بیان اینکه مسئولان بایستی درکنار کشاورزان باشند و از آنها فاصله نگیرند، ادامه داد: مسئولان باتوجه به وضعیت موجود منابع آبی، به منظور همراهی بیشتر مردم برای جلوگیری از هدررفت آب، گزارش‌های لازم را به آنان ارائه دهند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه های مختلف در گیلان با هدف مدیریت منابع آب استان برای سال زراعی جاری، کشاورزان را نیز در پشت سرگذاشتن سال زراعی موفق دارای وظایفی دانست و افزود: کشاورزان باید با اتفاق نظر، تفاهم، صبر و حوصله در کنار مسئولان سختی های کمبود آب زراعی را پشت سر بگذارند.

عباسی به وجود مشکلاتی در گیلان از نظر هدایت آب های سطحی، مهار آب های شیرین و هدایت آب به مزارع اشاره و اضافه‌کرد: تا زمانی که سدهای پلرود و شفارود به اتمام نرسند، نگرانی‌هایی در پایین دست وجود دارد.

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به مساعدت دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه برای در نظر گرفتن اعتبار در خصوص مدیریت آب کشاورزی استان، خواستار تخصیص و ابلاغ سریع تر منابع مالی یادشده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.