معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور را هفدهم خردادماه ٩٧ عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین ابراهیمیان در نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره مذکور همزمان با دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

 معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی و اجتماعی رضوی، جلوه‌های رضوی و اقتصاد مقاومتی را پنج محور موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: بخش‌های اصلی جشنواره شامل مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، آثار رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی می‌باشد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ابراهیمیان با بیان اینکه فعالان عرصه رادیو و تلویزیون نیز می‌توانند آثار تولیدی خود را در دو رشته «خبر» و «گزارش خبری» ارسال کنند، ادامه داد: همچنین شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع فرهنگ رضوی که در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور منتشر شده است را به دبیرخانه برسانند.

وی، گرافیک رضوی در رسانه‌ها را بخش ویژه جشنواره دانست و عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود در سه رشته «تصویرسازی»، «صفحه آرایی نشریه و طراحی جلد» و «آرم و نشان» که در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر شده را به دبیرخانه ارسال کنند. البته محتوا و مضمون آثار باید از سیره و معارف امام رضا(ع) و آموزه‌های رضوی، اهل بیت(ع) و قرآن الهام گرفته باشد.

این مسئول فرهنگی؛ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را ١٧ خردادماه ٩٧ و زمان برگزاری مراسم اختتامیه را ٢٧ تیرماه سال جاری عنوان و اضافه کرد: فراخوان جشنواره برای بیش از یک هزار و ١٠٠ نشریه کشور ارسال شده و تا کنون حدود ٤٠٠ اثر به دبیرخانه رسیده است.

وی در پایان با بیان این‌که مراکز فرهنگی از جمله حوزه علمیه، دانشگاه، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نیز می‌توانند نسبت به ارسال آثار اقدام کنند، یادآور شد: امسال نیز همانند سال­های گذشته، داوری آثار در تهران انجام می‌شود و تنها داوری بخش «شعر رضوی» به استان گیلان سپرده شده است.

بر اساس این گزارش؛ اطلاع رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس گیلان به نشانی gilan.shamstoos.ir و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریقportal.shamstoos.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.