رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ارتباط موثر اصناف و تولیدکنندگان از ارکان حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش به جلب رضایت عمومی و انجام امور به نحو خداپسندانه تاکید کرد و گفت: امسال به تاسی از فرمایش رهبر انقلاب باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم و ارج نهادن به تولیدات داخلی باید به یک فرهنگ عمومی به‌ویژه در حوزه اصناف تبدیل شود. وی ارتباط موثر و مطلوب بین اصناف و تولیدکنندگان را از ارکان حمایت از کالای ایرانی برشمرد و گفت: فضای بازار به نحوی باید مدیریت شود که توجه به محصولات ایرانی در صدر باشد و حلقه واسط بین مصرف‌کننده و تولید کننده، بازار و کسبه هستند که لازم است تعامل بین اصناف و تولید کنندگان تقویت شود.

دلق پوش مشارکت همگانی در تحقق شعار سال را مثمرثمر دانست و اظهار داشت: مجموعه اقتصاد کشور، تجار، تولید کنندگان و توزیع کنندگان جملگی باید برای حمایت از اشتغال و تولید ایرانی غیرت و تعصب داشته باشیم و تولید کنندگان نیز باید در این راستا کیفیت کالای خود را بهبود و افزایش دهند.

رئیس کمیسون نظارت مرکز استان به شاخص عرضه و توجه به محصولات ایرانی در بازار برای تعیین کاسب نمونه اشاره و عنوان کرد: قطعا یکی از معیارهای انتخاب کاسب نمونه میزان عرضه، ترویج مصرف و حمایت وی از کالاهای ایرانی خواهد بود.

دلق‌پوش به برخی از پیشگویی‌ها و قضاوت‌های ناصواب و غیر واقعی درباره برخی انتخابات اصناف و اتحادیه‌ها اشاره و گفت: برخی افراد با اغراض شخصی و نه منفعت عمومی به ایجاد تشویش اذهان در جامعه می‌پردازند و این درحالی است که انتخابات اصناف با نظارت دقیق و جمعی با اتکاء به قانون نظام صنفی در حال اجراست.

وی درباره مشارکت در انتخابات دوشغله‌های اصناف و شورای شهرستان‌ها که مشابه آن در بیش از ۱۰۰ شهر دیگر کشور نیز وجود دارد، تصریح کرد: بحث دوشغله‌ها نیز با توجه به ابلاغ مقام‌عالی این وزارت براساس سنوات قبل ادامه خواهد یافت و جای نگرانی وجود ندارد به محض ابلاغ نص صریح قانون، اعتبارنامه‌های برگزیدگان انتخابات اتحادیه‌های صنفی ملغی و سلب خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به حفظ حریم قانونی اصناف و کمیسیون نظارت استان تاکید کرد و گفت: این سازمان بدون تخریب اشخاص، وارد تسویه حسابهای شخصی نمی‌شود و اصل برای ما رعایت عدالت، چارچوب قانونی و سیاست‌های ابلاغی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری انتخابات صنفی است و در این استان نیز مثل سایر استان‌ها پروسه و روند انتخابات اصناف طی خواهد شد و کمیسیون نظارت نیز موظف است با هرگونه تخلفی بدون تعارف برخورد کند.

دلق‌پوش گفت: در اجرای مقررات و چارچوب‌های صنفی به هیچ‌کس تعلق خاطر و تعصب کورکورانه ندارم و الحمدلله روال قانونی هم مشخص است و فارغ از حواشی و فضاسازی‌های بی‌اهمیت، فعالیت‌های صنفی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.