رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای‌شهر رشت از بهره‌برداری از مرکز کنترل و ترافیک رشت در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ​بیست و ششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با دستور ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پیرامون آخرین وضعیت راه‌اندازی مرکز کنترل و ترافیک، ارائه گزارش مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر پیرامون آخرین وضعیت تاکسی اینترنتی در تالار شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی با تقدیر از زحمات مشاوران این کمیسیون در پیگیری مباحث مطروحه اظهار داشت: تلاش‌های بی‌وقفه همه دستاندرکاران حوزه ترافیک با همدلی و ممارست منجر به اجرای مراحل نهایی شروع بکار مرکز کنترل و ترافیک شد و خدمات این مرکز در روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به زحمات و حمایت رییس و مجموعه پلیس راهور در راه‌اندازی این مرکز، فعالیت مرکز کنترل و ترافیک را باعث ایجاد امنیت ترافیکی برای شهروندان قانون‌مدار دانست.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر این موضوع که نباید به دوربین های کنترل ترافیکی با دید منابع درآمدی نگریست بر لزوم آموزش مسائل ترافیکی از سنین پایه در مدارس با همکاری کارشناسان پلیس راهور تاکید کرد.

وی افزود:  با توجه به ثبت حجم تخلفات راهنمایی و رانندگی توسط دوربین‌های مرکز کنترل باید در راستای اطلاع‌رسانی گسترده به شهروندان در مورد آغاز به‌کار این مرکز از همه ظرفیت‌های موجود همچون صداوسیما،رسانه‌ها، تبلیغات محیطی و سامانه ارسال پیام کوتاه استفاده کرد.

رییس کمیسیون ترافیک با ذکر اینکه در راستای ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی با یک شرکت معتبر قرارداد منعقد شده از به‌کارگیری تاکسی‌های زرد شهری و رانندگان آژانس‌ها به عنوان یکی از مفاد این قرارداد خبرداد.

وی آموزش رانندگان و تعرفه کرایه متناسب با سایر تاکسی‌های اینترنتی را جزو ملزومات ایجاد فضای رقابتی دانست.

شهردار رشت نیز با تشکر از زحمات اعضای کمیسیون ترافیک شورا، معاونت‌های مرتبط شهرداری و فرماندهی پلیس راهور مسیر رسیدن به شهر هوشمند را عبور از موانع با استفاده از راهکارهای خلاقانه دانست.

نصرتی به‌کارگیری تکنولوژی و فرهنگسازی و عملیاتی کردن ایده‌های نوین دنیا در حوزه ترافیک را راهکارهای اجرایی حل این معضل شهروندان در رشت دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.