علیرضا مقصودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: طرح جمع آوری دستفروشان در سطح کلانشهر رشت یک وظیفه قانونی است و با جدیدت این مهم را دنبال می کنیم.
وی با بیان این که طرح جمع آوری دستفروشان در کلانشهر رشت به خوبی در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: متاسفانه به رغم جمع آوری لوازم دستفروشان، اما آنها بار دیگر در پهن کردن وسایل در کف خیابان ها اقدام می کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت اظهار داشت: در پس دادن لوازم دستفروشان بعد از جمع آوری شرط بر این است که در بازارچه هایی که شهرداری مهیا کرده، غرفه دریافت کنند که در این راستا یک هزار و 300 غرفه در 15 بازارچه برای جانمایی دستفروشان فراهم شده که اجاره غرفه 150 هزار تومان است.
وی با بیان این که طرح ویژه جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در رشت با همکاری حوزه های مناطق ساماندهی مشاغل، معاونت خدمات شهری و اجرائیات شهرداری در حال اجراست، افزود: این طرح نه تنها در خیابان های مشرف در پیاده راه فرهنگی، بلکه در همه خیابان ها از جمله بلوار شهید افتخاری، قلی پور، مطهری، گلسار، جاده لاهیجان و غیره به اجرا درآمده است.
مقصودی با اشاره به اهمیت همکاری شهروندان در اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست می شود تا برای خرید روزانه خود به بازارچه ها مراجعه کنند.
بر اساس آخرین آمار، حدود سه هزار دستفروش در کلانشهر رشت شناسایی شده است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.