رحیم عطائی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آموزش ها در 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای در شهرستان های مختلف استان گیلان انجام گرفت.
وی با تشریح برنامه های فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت آموزان افزود: 30 درصد آموزش های فنی و حرفه ای به صورت نظری و 70 درصد عملی و کاربردی است و از پایان تحصیلات ابتدایی ، سیکل و دیپلم دوره های مهارتی در نظر گرفته ایم.
عطائی پور با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان خاطر نشان کرد: فراگیری آموزش های مهارتی در رفع مشکل بیکاری و رونق اشتغال نقش مهمی دارد.
وی ترویج آموزش های مهارتی در واحدهای آموزشی در بین دانش آموزان را مهم عنوان و تصریح کرد: برنامه ای همزمان با سراسر کشور از اول تا یازدهم اردیبهشت امسال با عنوان بازدید دانش آموزان از مراکز فنی و حرفه ای استان گیلان انجام گرفت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان این که در این برنامه دانش آموزان با حضور در مراکز فنی و حرفه ای استان با آموزش های مهارتی آشنا شدند، اظهار کرد: این برنامه ها در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و گسترش آموزش های مهارتی در بین دانش آموزان نقش مهمی دارد.
بر اساس آخرین آمار، 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای، یک مرکز سنجش مهارت و 850 آموزشگاه آزاد ارایه خدمات مهارتی در استان گیلان فعال است.
7286 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.