مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی و آزاد کشور گفت: اتصال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به راه‌آهن ، تحول اقتصادی در کشور ایجاد می کند و این امر با همکاری دستگاه های متولی تحقق می یابد.

به گزارش ایلنا از  آستارا، جعفر آهنگران در بازدید از راه آهن آستارا – آستارا و در جلسه بررسی اتصال منطقه ویژه اقتصادی آستارا به راه آهن در فرمانداری این شهرستان گفت: با استفاده از ظرفیت بندر و راه آهن آستارا و اتصال این دو مرکز مهم اقتصادی، حمل و نقل ترکیبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

فرماندار آستارا نیز در این بازدید گفت: آستارا با سه موقعیت حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی در حوزه تجارت و صادرات ملی از قابلیت خوبی برخوردار است و متناسب با این جایگاه، باید فرصت های جدید سرمایه گذاری در آن ایجاد شود.

یونس رنجکش ادامه داد: باید از موقعیت های این شهرستان در توسعه ارتباط ریلی و بندر و در راستای هدف‌های اقتصادی کشور، به خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: بارانداز ریلی و بندر آستارا مکمل همدیگر هستند و گمرک زمینی از دیگر ظرفیت های آستاراست و باید برای راه اندازی مشاغلی در حوزه خدمات تجاری، گردشگری و صنایع تبدیلی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: در صورت اتصال خط ریلی و بارانداز به بندر آستارا شاهد اجرای کامل حمل و نقل ترکیبی خواهیم بود و زمینه توسعه مضاعف منطقه فراهم می شود.

رنجکش افزود: برای جلوگیری از دوگانگی بین کارکردهای راه‌آهن، بندر و مرز زمینی بهتر است بارانداز خط ریلی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا متصل شود و همه از این فضای جدید در سطح ملی، استانی و شهرستانی بهره مند شویم و تسریع در روند اجرای این طرح در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: در توسعه حمل و نقل دریایی آستارا اقدامات خوبی در بخش باری انجام شده و به منظور بهبود وضعیت کنونی نیازمند توجه به زیرساخت ها هستیم و در حوزه ریلی نیز خط آهن آستارا – آستارا و بارانداز می تواند از عوامل موثر توسعه باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.