مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: طرح برپا به منظور گرامیداشت مقام معلم، همزمان با سراسر کشور با هدف یادآوری و بازخوانی حقوق معلمان، تکریم و تعظیم مقام علم و معلم بین دانش آموزان، ارتقاء سطح انگیزه، نگرش و اهتمام نوجوان نسبت به سبک زندگی اسلامی به اجرا درآمد.
مهیار فتحی پور با بیان اینکه متولی اصلی اجرای این طرح اعضای انجمن های اسلامی مدارس هستند، خاطر نشان کرد: اجرای مراسم سراسری تکریم از معلمان توسط اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان در واحدهای آموزشی و تجلیل از مربیان در قرارگاه‌ ها از محورهای اصلی این طرح است.
وی برگزاری مراسم تجلیل و تکریم مقام معلم در مدرسه را از جمله برنامه ‌های این طرح عنوان و تصریح کرد: سخنرانی، قرائت خاطرات، اشعار، اجرای سرود، نمایش و همخوانی اشعار توسط دانش آموزان، خاطره گویی معلمان، دعوت و تقدیر از معلمان پیشکسوت، تقدیر از معلمان و مسئولان آموزشی و پویش معلم عزیزم از تو آموختم ... از برنامه ها در مدارس است.
فتحی پور ادامه داد: شناسایی معلمان شهید توسط دانش آموزان با اولویت شهدای معلم همان مدرسه و سپس معلمان شهید شهر یا استان، جمع‌آوری زندگینامه، وصیتنامه، خاطرات و سایر مستندات مربوط به معلمان شهید و ارائه آن به دانش آموزان در قالب محصولات مختلف از قبیل کلیپ، نشریه، جلسه سخنرانی و ...، تهیه تابلویی از عکس معلم یا معلمان شهید و نصب آن در مدرسه از دیگر برنامه هاست.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری روز معلم و آغاز هفته معلم است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.