استاندار گیلان در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم گفت: توسعه آینده و سربلندی استان در دستان توانای معلمان است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مصطفی سالاری در این مراسم که پیش از ظهر امروز با حضور نوبخت؛ معاون رئیس‌جمهوری و جمعی از مدیران استانی در محل دهکده ساحلی شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات مختلف توسط صدا و سیما و ایجاد رقابت بین دانش آموزان از جمله اقداماتی است که می تواند انگیزه فراوانی برای دانش آموزان ایجاد کند.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به حمایت مادی و معنوی از فرهنگیان افزود: معلمی از مقدس ترین مشاغل است و باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا افرادی که شغل معلمی را انتخاب می کنند، بدون دغدغه به تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازند.

استاندار گیلان تاکید کرد: آینده روشن برای آموزش و پرورش زمانی رقم می‌خورد که معلمان، بدون دغدغه کار خود را انجام دهند و مشارکت عمومی مردم، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه نهادهای غیردولتی و مردمی می تواند این مهم را تحقق بخشد.

سالاری با اشاره به اینکه پیشرفت جامعه با تربیت نسل جوان توسط معلمان میسر می شود، گفت: در بسیاری از موارد نگاه اول بر کارهایی است که مانند اقدامات عمرانی و آبادانی در کوتاه مدت جواب می دهد، اما باید توجه داشت که متخصصان مملکت توسط معلمان تربیت می شوند و ثمره تلاش معلمان در درازمدت است.

وی با اشاره به اینکه جوامع پیشرفته بر نیروی انسانی توانمند تکیه کرده اند، تصریح کرد: هیچ کشوری به تنهایی با تکیه بر معادن و منابع طبیعی خود پیشرفت نکرده و در نقطه مقابل آن، کشورهای بسیاری وجود دارند که با پرورش و تکیه بر نیروی انسانی توانمند و متخصص، موفق هم بوده اند .

نماینده عالی دولت در استان با تاکید براینکه هیچ کاری ضروری تر از توجه و پرداختن به امر آموزش و پرورش نیست، گفت: شخصا علاوه بر حمایت از آموزش و پرورش، در هر صورت وقت خود را نیز صرف پرداختن به مشکلات فرهنگیان و آموزش و پرورش استان می کنم.

 مصطفی سالاری تاکید کرد: با وجود اینکه تصمیم گیری های حوزه آموزش و پرورش در سطح ملی انجام می شود، اما گیلان همواره سعی می کند عملکردی متفاوت تر از سایر استان ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش بر سایر برنامه‌ها و حوزه‌های کاری مقدم‌تر است، گفت: جایگاه علم و دانش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و برگزاری لیگ های علمی و برجسته کردن فعالیت های دانش‌آموزان برای تقویت جایگاه علمی دانش آموزان از جدی ترین کارهای مورد نیاز استان است.

استاندار گیلان اضافه کرد: ترتیبی اتخاذ کردیم تا در قالب تهیه و تنظیم یک برنامه تلویزیونی با عنوان مسابقات علمی دانش آموزی و با هدف انگیزشی و ایجاد فضای رقابتی بین دانش آموزان، رغبت و اشتیاق بیشتری برای تحصیل دانش آموزان ایجاد شود.

 سالاری خاطرنشان کرد: روزی معلم بودم و بدان افتخار می کنم؛ یقینا معلمی از هر شغلی زیباتر و اثربخش تر است؛ چراکه تبلور آثار این شغل در آینده فرزندان ما دیده می شود و این امر بسیار ارزشمند و شیرین است.

در ادامه این مراسم دکتر محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: تا 22 اردیبهشت ماه، به احتمال قوی آمریکا از برجام خارج می شود و ما باید منتظر متفاوت شدن اوضاع کشور باشیم.

وی ادامه داد: آماده متفاوت شدن فضا هستیم و تدابیر و بودجه های لازم را برای  روزهای متفاوت با امروز، آماده کرده ایم.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: محاصره اقتصادی، همچنان وجود دارد و وظیفه ما  این است که آن را  بشکنیم و تصمیماتی که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تحت عنوان برجام اتخاذ شد و همه مردم ایران در آن سهم دارند را تا آخرین روز، با مستندات دفاع می کنم.

  نوبخت خاطرنشان کرد: انتظار دارم که جمع فرهیخته فرهنگیان نیز یک بار  دیگر سیاست های اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید درخصوص برجام، رفع تحریم ها و نیز برطرف شدن موانع اقتصادی کشور را مستدل و با شاخص های مورد نظر رصد کرده و در این خصوص قلم بزنند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش، به تقارن روز معلم با نیمه شعبان اشاره و بیان کرد: انتظار دارم فرهنگیان در ارتباط با مفهوم فلسفی انتظار با چهار کلید واژه  نبوت، امامت، خاتمیت و مهدویت که برگرفته از اندیشه های استاد مطهری است، قلم  بزنند و آمادگی داریم که به نحو شایسته و گسترده، تعدادی از این مقالات را  تکثیر و منتشر کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با یادآوری اینکه خود او یک معلم بوده و فرهنگیان و معلمان رشت از او برای ورود به مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم حمایت کردند، گفت: از اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز می خواهم از هفته معلم تا آغاز هفته دولت، نگاشته های فرهنگیان را چه نقادانه و چه مویدانه، جمع آوری کنند.

  نوبخت اضافه کرد: دولت برای تکریم مادی و معنوی معلمان، از هیچ اقدامی  فروگذار نخواهد کرد و همواره رفع دغدغه های این قشر فرهنگی و سختکوش از دغدغه  های دولت تدبیر و امید بوده است.

وی در خاتمه سخنانش گفت: در صورت ارائه طرح های واقع بینانه متناسب با توانمندی ها برای فرهنگیان از هیچ کوششی فروگذار نمی کنیم.

گفتنی است به مناسبت فرا رسیدن 12 اردیبهشت و روز معلم، با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان، از 60 معلم برگزیده استان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.