به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی اکبر اکرمی شامگاه سه شنبه به مناسبت عید نیمه شعبان در مسجد صاحب الزمان (عج) آستارا افزود: زمینه های ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم نشده و تا زمانی که رفتار و اعمال ما عطر و بوی خدایی نگرفته، منجی عالم بشریت ظاهر نخواهد شد.
وی شناخت صحیح امام زمان (عج) را در عصر غیبت ضروری خواند و اظهار کرد: مومنان باید با دعا برای سلامتی و فرج امام زمان (عج)، زمینه های ظهور را فراهم کنند و وظیفه ما ترویج فرهنگ انتظار است.
اکرمی امر به ‌معروف و نهی از منکر را از راه‌های تشکیل حکومت امام زمان (عج) دانست و ادامه داد: مومنان نباید به این فریضه واجب بی توجه باشند و یکی از راه های اصلاح جامعه، نهادینه کردن آن است.
برپایی ایستگاه صلواتی، شعر خوانی، مولودی خوانی و اهدای جایزه به شرکت کنندگان در این جشن، از بخش های دیگر این آئین بود.
در مساجد، تکایا و حسینه‌های دیگر آستارا نیز آئین های مشابهی با شرکت اهالی و جمعی از اتباع جمهوری آذربایجان برگزار شد.

** کارگران شهرداری آستارا تجلیل شدند
کارگران شهرداری آستارا به مناسبت یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر طی آئینی با حضور مسئولان این شهرستان تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا عصر سه شنبه در این مراسم گفت: کارگران با کسب روزی حلال، همواره نزد خداوند از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: در هیچ دینی به اندازه دین اسلام، به مقام و منزلت کارگران تاکید نشده و در برخی از روایات و احادیث، کار کارگران با عبادت و اطاعت الهی همسان نوشته شده است.
وی اظهار کرد: کارگران، جهادگران اقتصاد مقاومتی هستند و در سال حمایت از کالای ایرانی نقش عمده ای در پویایی اقتصاد کشور دارند.
سروش وظیفه رئیس شورای اسلامی شهر آستارا نیز گفت: مزایا و تسهیلات کارگران شهرداری آستارا را برابر با منابع و امکانات موجود ارتقا خواهیم داد.
وی بودجه شهرداری آستارا در سال جاری را 260 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: زیبایی و پاکیزگی خیابان ها، معابر، پارک ها و فضاهای سبز را مرهون فعالیت شبانه روزی کارگران هستیم و از شهروندان با فرهنگ آستارا انتظار داریم در راستای پاکیزه نگه داشتن شهر با کارگران شهرداری بیشتر همکاری کنند.
در این آئین تعدادی از کارگران شهرداری آستارا پرداخت بموقع حق اضافه کار، تامین لباس مناسب فصول، صدور کارت شناسایی معتبر و دریافت تسهیلات ارزان قیمت را خواستار شدند.
در ادامه 260 کارگر واحدهای مختلف شهرداری آستارا با دریافت هدایایی تجلیل شدند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن، حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.