به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز سه شنبه در این نشست گفت: معلمان، الگوی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند و نقش این قشر در ترویج فرهنگ مطالعه جلوه دیگری دارد.
آرزو عباس زاده برگزاری نشست های کتابخوان را در مدارس آستارا خواستار شد و بیان کرد: در این نشست ها دانش آموزان، کتاب های خوانده شده را به هم سن و سال های خود معرفی و تجربه های خود در حوزه کتابخوانی را به دیگران منتقل می کنند.
وی با اشاره به اینکه این طرح به افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان و علاقه آنان به مطالعه منجر می شود، اضافه کرد: بیشتر مدرسه ها با اهمیت این طرح آشنا نیستند اما نشست های کتابخوان در زمان اندک، نتایج بسیار خوبی در پی دارد.
سجاد موسوی مدیر اداره آموزش و پرورش آستارا نیز در این نشست گفت: نشست‌های کتاب‌خوان می‌تواند در ایجاد نشاط و پویایی جامعه و توسعه عدالت اجتماعی مؤثر باشد.
وی ابراز امیدواری کرد ، استمرار این نشست ها گامی در ترویج مطالعه در بین دانش آموزان و معلمان باشد.
در این نشست 12 عنوان کتاب توسط معلمان و مدیران مدارس آستارا معرفی شد.

** آئین گرامیداشت روز معلم در آستارا برگزار شد
آئین گرامیداشت روز معلم با حضور جمعی از استادان و دانشجویان و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امام جمعه آستارا روز سه شنبه در این آئین گفت: معلمان انسان ها را از جهالت به دانایی و از ظلمت به روشنایی هدایت می کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه معلمان باید نسبت به مطالعه آثار آیت الله مطهری توجه کنند، افزود: انسان به هر درجه و مقامی برسد، باید در مقابل معلم خود سر تعظیم فرو آورد.
وی معلمان را پدران معنوی جامعه خواند و اضافه کرد: معلمان نباید، دغدغه مالی داشته باشند و اگر حمایت شوند برای ساختن نسلی پویا تلاش خواهند کرد.
اجرای موسیقی، نمایش کمدی و تجلیل از 95 استاد دانشگاه آزاد اسلامی آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان سه هزار دانشجو دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.