به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در دیدار معلمان نمونه و بسیجی استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت افزود: خداوند به هر انسانی شایستگی معلمی را نمی دهد، روح بلندی که خداوند به معلمان داده به هیچ انسانی نداده است.
وی با بیان این که معلمان جایگاه با شرافتی دارند، خاطر نشان کرد: ویژگی هایی که در معلمان است در تراز همه انسان ها نیست، بنابراین همه باید حرمت معلم را نگه دارند.
وی بیان داشت: معلمان افرادی هستند که خداوند متعال به ویژه ائمه اطهار، به همه کسانی که در کنار آنها از دانش شان بهره مند شدند، امر کرده که در مقابل معلمان خضوع و تواضع کنند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار کرد: این که امام خمینی (ره) فرموده اند، معلمی شغل انبیاء است ، شعار نیست بلکه تعریف به معنی واقعی آن است.
وی بیان داشت: سرنوشت و دانش معلمان با ویژگی برجسته پیامبر (ص) گره خورده لذا این افراد بایستی قدری به هویت و جایگاه شان بیندیشند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان معلمان را امانتداران خانواده ها عنوان و خاطر نشان کرد: خداوند توصیه کرده که امانت را به دست اهلش بدهید بنابراین معلمان بایستی در این امانتداری به خوبی نقش آفرینی کنند.

*معلمان از دانش آموزان، ایده پردازی بخواهند
آیت الله فلاحتی در ادامه سخنان خود در دیدار با معلمان نمونه استان گیلان بیان داشت: معلمان بایستی خود ایده پرداز بوده و از دانش آموزان نیز ایده پردازی بخواهند.
وی با تاکید بر این که معلمان نباید هیچگاه مطالعه را رها کنند و این کار را در بین دانش آموزان نیز ترویج دهند، خاطر نشان کرد: مطالعه روح انسان را نشاط می دهد، بنابراین روح تان را با مطالعه قوی کنید زیرا با حقوق، خانه و آپارتمان روح تقویت نمی شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که فرهنگ سازی در زمینه های مختلف بایستی از مهدهای کودک آغاز شود، اظهار کرد: با برنامه به استان گیلان آمده ام و یکی از برنامه های من در راستای ساختار مربیان مهدهای کودک است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت حفظ محیط زیست و رعایت بسیاری موارد از این قبیل خاطر نشان کرد: همه این فرهنگ سازی ها بایستی از سنین پایین در مهدهای کودک انجام گیرد.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مهم کارآفرینی و نقش مهم دانشگاه ها در این باره اظهار کرد: دانشگاه های ما با این خروجی ها به بخشی از مشکلات جامعه می افزایند، خروجی های دانشگاه های ما بایستی کارآفرین باشد.
12 اردیبهشت روز معلم نام گرفته است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.