مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: هدفمندسازی تولید با نگرش توسعه صادرات غیر نفتی یکی از اولویت‌های کاری صنایع کوچک است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی درباره اولویت‌های کاری صنایع کوچک بیان داشت: هدفمندسازی تولید با نگرش توسعه صادرات غیر نفتی یکی از اولویت‌های کاری صنایع کوچک است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان درباره برنامه‌های مد نظر برای بازاریابی محصولات و تولیدات صنایع کوچک گیلان در کشورهای حاشیه خزر گفت:  همان‌طور که مستحضرید دولت مکلف به کاهش اتکا به در آمدهای ناپایدار نفت و مشتقات آن است و برای توسعه پایدار و متعادل، باید از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تولید و صنایع کشاورزی بهرمند شویم.

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما با ایجاد کنسرسیوم صادراتی و حمایت از ذی‌نفعان این کنسرسیوها در قالب اعزام هیات‌های تجاری، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، میزبانی هیات‌های تجاری و بازریابی واحدهای صنعتی عضو کنسرسیوم‌های صادراتی کمک‌های لازم صورت می‌پذیرد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان درباره امکان بهره‌برداری بخش کشاورزی از شهرکهای صنعتی و فعالیت اقتصادی غیرصنعتی از جمله پرورش آبزیان، طیور و کشاورزی و کشت و صنعت بیان داشت: شرکت شهرک‌ها متولی استقرار صنایع مختلف از جمله صنایع بسته‌بندی و تبدیلی کشاورزی هست با این توضیح که شرکت شهرک‌های صنعتی از فعالیت‌های کشاورزی غافل نبوده و در قالب برنامه‌های حمایتی توسعه خوشه‌های کسب و کار نظیر زیتون، چای، شالیکوبی و شیلات که از ظرفیت‌های استان ماست حمایت‌های لازم صورت پذیرفته و می‌پذیرد.

 شهیدی درباره کمپین خرید کالای ایرانی را با عنوان «بیایید چرخه را بچرخانیم» بیان داشت: مهمترین کاری که باید شروع کنیم ارتقا کیفیت محصول و خدمات است. مطابق فرمایش رهبر انقلاب حمایت از کالای ایرانی باید صورت پذیرد نه فقط خرید کالای ایرانی، زمانی که حمایت لازم از ارتقا کیفیت محصولات صنعتی صورت پذیرد خود به خود خرید کالای ایرانی هم مورد توجه هم وطنان عزیز واقع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.