مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: گیلان نزدیک به 238 هزار هکتار شالیزار دارد و برنج به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور و استان محسوب می‌شود نزدیک به 70 درصد این اراضی تحت پوشش شبکه سد سفیدرود آبیاری می‌شود .

به گزارش ایلنا از رشت، کاظم لطفی مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: با توجه به کاهش ذخیره آب موجود در پشت سد سفیدرود نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، با برگزاری جلسات در سطح کشور و سازمان مدیریت منابع آب بیشترین تخصیص آب برای حوزه سد سفیدرود در نظر گرفته شد تا این کمبود امسال به حداعقل ترین مقدار خود برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان گیلان نزدیک به 238 هزار هکتار شالیزار دارد و برنج به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور و استان محسوب می‌شود نزدیک به 70 درصد این اراضی تحت پوشش شبکه سد سفیدرود آبیاری می شود که شرایط بحرانی برای آنها نخواهیم داشت.

لطفی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آب منطقه‌ای استان به دانش روز مجهز است، افزود: مدیران این سازمان شرایط استان را رصد می‌کنند و با تصمیم گیری‌های منطقی و فنی فرایند آبرسانی را به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم که در تابستان، بحران آب برای کشاورزان استان گیلان نداشته باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.