به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت شعبانپور روز دوشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان اظهار داشت: بایستی برای موضوع تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله آموزش های لازم به مردم ارایه شود که اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برای فرهنگ سازی در این حوزه تاثیرگذار هستند.
وی با بیان اینکه زباله ها منظر شهرها و روستاها را زشا می کند، خاطر نشان کرد: در ایام نوروز امسال اگر چه اقدامات خوبی در استان گیلان در این حوزه انجام شد اما نمره قابل قبولی نداشتیم.
معاون عمرانی استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در نهم اردیبهشت سال 78 اظهار کرد: هر گاه کار را به مردم و نمایندگان منتخب آنها سپردیم ، کارها به خوبی پیش رفت.
وی تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرها در گیلان را 276 نفر و روستاها را 6 هزار و 502 نفر عنوان و خاطر نشان کرد: پارلمان محلی قدرتمندی در گیلان فعال است، افراد فرهیخته ای که در کنار دولت تدبیر و امید ، اهداف و سیاست های دولت را در صف پیش می برند.
وی در ادامه سخنانش بیان داشت: جمع اعتبارات مدیریت شهری استان گیلان که شوراها در سال 95 مصوب کرده اند یک هزار و 321 میلیارد تومان بوده که حدود 40 درصد تحقق یافته و این مبلغ در سال 96، یک هزار و 359 میلیارد تومان بوده که 40 الی 50 درصد محقق شده که البته کمک دولت را نیز داشته ایم اما در هر حال با این پول ها، شهرها را نمی توان مدیریت کرد.
معاون عمرانی استاندار گیلان تاکید کرد: با این وضعیت شوراها بایستی به دنبال سرمایه گذار باشند و تلاش آنها ایجاد درآمد پایدار باشد.
همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان امروز یکشنبه با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد.
نهم اردیبهشت روز شوراها نامگذاری شده است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.