به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش در آئین گرامیداشت سالروز ولادت علی اکبر (ع) و روز جوان در بلوار معاد آستارا اظهار داشت : با توجه به محدودیت استخدام های دولتی، باید جوانان به یادگیری مهارت های لازم به منظور رونق فضای کسب و کار بپردازند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت با ارائه تسهیلات از ایجاد فرصت های شغلی در حوزه های کارآفرینی و مشاغل خانگی حمایت می کند، افزود: با توجه به موقعیت گردشگری و مرزی آستارا، راه اندازی کسب و کار خرد با هدف اشتغالزایی پایدار باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد نشاط در جامعه خاطرنشان کرد: برای برنامه ریزی درست جهت دسترسی جوانان به امکانات موجود و رفع مشکلات آنها تلاش می کنیم .
رنجکش ادامه داد: نبود مهارت های لازم در جوانان عامل مهمی در بیکاری آنهاست و باید در توانمندسازی آنان اقدامات بیشتری صورت گیرد تا بازار کار، جوانان دارای مهارت را جذب کند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این آئین گفت: مهم ترین نیاز جوانان اشتغال است و تمام دستگاه های متولی باید جهت تحقق این هدف مشارکت کنند.
وحید خاصی پور افزود: هفت سازمان مردم نهاد با مشارکت جوانان در حوزه های مختلف شهرستان آستارا فعال است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، تعداد آنها به 10 سازمان افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از نظر تعداد سمن ها بعد از رشت رتبه دوم را در گیلان داراست، اضافه کرد: باید به جوانان فرصت تصمیم گیری و فعالیت در حوزه های مختلف را داد و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در ایجاد این وضعیتدارند.
اجرای نمایش، مسابقه، کنسرت موسیقی آرش آریا نژاد و تجلیل از جوانان برتر حوزه های مختلف از بخش های دیگر این برنامه بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.