فرماندار شهرستان رشت در بازدید از نخستین نشاء مکانیزه برنج در روستای بیجار کنار بخش مرکزی رشت گفت: با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم در جهت پیشرفت کشاورزی گام های موثری برداریم.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت به همراه معاون عمرانی؛ بخشدار مرکزی و تعدادی از مدیران شهرستانی از اولین نشاء مکانیزه برنج بر اساس تقویم زراعی سال جاری در روستای بیجار کنار بخش مرکزی رشت بازدید بعمل آوردند.

در حاشیه این بازدید فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، گفت: باید کشاورزی را از حالت سنتی به صنعتی تبدیل کنیم و با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم در جهت پیشرفت کشاورزی گام های موثری برداریم.

احمدی با اشاره به اینکه امسال با مشکل کم آبی روبرو هستیم گفت : تاکنون 380 کیلومتر از رودخانه ها و انهار لایروبی شده است که این امر کمک زیادی در روان سازی آب و دسترسی به زمین های کشاورزی خواهد کرد.

وی در مورد استفاده کشاورزان از ابزارها و ماشین آلات به روز در کشاورزی تاکید و افزود: کشاورزان می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی جهت خرید ابزار و ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند.

فرماندارشهرستان رشت اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند با انتقال راهکارهای مناسب به دهیاران و بخشداران برای برطرف کردن مشکلات کم آبی ما را در این امر یاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.