به گزارش خبرنگار ایرنا بهرام پورضرب روز پنجشنبه در نشست خبری در شبکه دامپزشکی این شهرستان افزود: محموله پودر ماهی با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد و پیش از این در سال جاری، 23 تن پنیر و خامه و چهار تن روغن ماهی از این شهرستان به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده بود.
وی اضافه کرد: پودر ماهی موجب رشد چشمگیر آبزیان، کاهش هزینه های تولید و حفظ و بهبود طعم ماهیان خوراکی می شود و مصارف دارویی، بهداشتی و آرایشی نیز دارد.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

**معرفی 15 عرضه کننده گوشت فاسد در آستارا به محاکم قضایی
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا رئیس شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف و ضبط 249 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی 15 عرضه کننده آن به محاکم قضایی در این شهرستان خبر داد.
بهرام پورضرب گفت: این میزان گوشت فاسد در فروردین ماه سال جاری با 536 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران های بین راهی کشف و ضبط شد.
وی افزود: شبکه دامپزشکی آستارا سالانه علاوه بر گشت های مستقل، گشت های مشترک را با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام می دهد.
وی فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی را ممنوع اعلام کرد و افزود: عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، بیماری های مسری از قبیل آنفلوانزا و عفونت های دستگاه گوارشی را شایع می کند.
49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی در آستارا فعال است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.