رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات 541 هزار و 658 تن کالا از استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش بیان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش سه درصد رشد و از نظر وزن چهار درصد کاهش داشته است.

وی ارزش محصولات صادر شده را 350 میلیون و 377 هزار و 385 دلار از گمرکات استان عنوان و تصریح کرد: کالاهای صادر شده شامل محصولات نباتی(سبزیجات، میوه، خرما، کشمش چای و...)، محصولات معدنی ( سیمان، کلینگر، سنگ ساختمانی، آجر و سرامیک...)، محصولات صنایع غذایی(بیسکویت و کلوچه، رب، نوشیدنی و...)، محصولات نساجی(پوشاک، پارچه، توری و ...) و محصولات پلاستیکی بوده است.

وی با بیان اینکه ترکمنستان، افغانستان، گرجستان، اوکراین، هند، سوریه، امارات و ترکیه کشورهای طرف صادرات از استان هستند، افزود: محصولات صادر شده از گمرکات استان  به کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان و عراق بوده است.

کاهش 52 درصدی ارزش واردات

دلق‌پوش به میزان واردات استان نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته دو میلیون و 39 هزار و 218 تن کالا با ارزش یک میلیارد و 12 میلیون و 744 هزارو 675 دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی این واردات را شامل آهن آلات، گندم و جو، چوب و تخته و محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و لوازم برق و قطعات عنوان و تصریح کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان، چین، ژاپن و کره جنوبی و آلمان وارد و ترخیص شده است. میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 52 درصد و از نظر وزن 25 درصد کاهش داشته است

دلق‌پوش تمدید کارت مبادلات مرزی 261 خانوار، 9 مورد پذیرش از کشورهای روسیه، گرجستان، استرالیا، انگلستان، آذربایجان، ژاپن توسط بخش خصوصی و دولتی استان و 13 مورد اعزام به کشورهای روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، اوکراین، کرواسی، توسط بخش خصوصی و دولتی را از اقدامات در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین 8 هزار و 225 فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش 918 میلیون و 247 هزار و 838 دلار، 49مورد عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان، 394 مورد کارت بازرگانی صادر و تمدید شده و برگزاری 36 نمایشگاه تخصصی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.