فرماندار استاراگفت : اولویت فعلی ستاد مدیریت بحران در این شهرستان کاهش چالش های حوزه تامین و مصرف آب شرب و کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرزی بندر آستارا در سال جاری گفت: یکی از چالش های جدی در این شهرستان موضوع آب برای حوزه های شرب و کشاورزی است که باید با اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی و همکاری‌های مردمی نسبت به کاهش آن اقدام شود.

وی برنامه ریزی و طراحی سناریوهای مختلف مواجه با این چالش ها متناسب با شرایط شهرستان و موقعیت گردشگر پذیری و شرایط اقلیمی از مهمترین راهکارهایی است که باید مسئولان مربوطه اقدام کند.

به گفته وی ، آستارا به دلیل موقعیت جغرافیایی از جمله شهرستان هایی است که برغم پرباران بودن اما نداشتن زیر ساخت های مدرن ذخیره آب ، منابع آبی آن رودخانه ها ، آب های سطحی ، چاه‌ها و آب بندان ها هستند که گاهی به دلیل کاهش نزولات از یک طرف و افزایش مصرف آب به دلیل گردشگر پذیر بودن و همچنین عدم ذخیره مناسب آب دچار مشکل است.

فرماندار آستارا یاد اور شد : البته اقداماتی با توجه به ساخت سد لاستیکی در منطقه و پروژه های آبرسانی بخش عمده ای از این مشکلات در سال جاری برطرف خواهد شد اما  برنامه ریزی های جامع علمی و آموزش های مناسب به مردم در راستای فرهنگ سازی صحیح مصرف آب است.

رنجکش گفت : تمام تلاش ها باید در مسیر پیشگیری از چالش ها باشد و یکی از مهم ترین محورهای حوزه مدیریت بحران سیاست های پیشگیرانه است.

وی همچنین در این جلسه دستور رسیدگی به تامین آب برخی از مناطق دارای مشکل را صادر و خواستار عملیاتی شدن آنها تا قبل از خردادماه سال جاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.