به گزارش خبرنگار ایرنا عسگر حسنی پور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با موضوع تسهیلات اشتغالزایی و طرح بوم گردی رضوانشهر افزود: شناسایی افراد صلاحیت دار و واجد شرایط برای اجرای طرح های بوم گردی، باید به سرعت انجام شود.
وی بیان کرد: با گره گشایی و برداشتن موانع در مسیر اجرای مصوبات، جلوی افراد سودجو را می گیریم و اجازه نمی دهیم فرصت طلبان، به خواسته خود برسند.
وی خطاب به مدیران بانک های عامل و دستگاه های مربوطه گفت: به گونه ای اقدام شود که متوسط پرداختی ها تا 75 میلیون تومان و باید نتیجه کار برای ما و مردم ملموس باشد.
حسنی پور با تقدیر از فعالیت های انجام شده در این کارگروه افزود: نقش رسانه ها در معرفی جایگاه و اهمیت اقتصاد مقاومتی در افکار عمومی بسیار با اهمیت است ولی باید بیش از پیش در این بخش تمرکز کنیم.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در رضوانشهر، شهردار پره سر گفت: از نیمه اسفندماه سال گذشته تا اواخر فروردین سالجاری، بیش از 2 هزار اصله انواع نهال های میوه و زینتی در شهر کاشته شده است.
شهرام شهابی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت حفظ و ارتقای محیط زیست، کاشت این تعداد نهال برای زیبایی و شادابی شهر را لازم دانست و افزود: این میزان نهال های مثمر نظیر سیب، آلو، خرمالو، انواع مرکبات، گلابی های محلی و ... است که طی سال های اخیر شاهد انقراض آن در منطقه بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در بخش فضای سبز شهری نیز از انواع گل و گیاه فصلی برای کاشت استفاده می شود که با اقلیم منطقه، سازگاری دارند.
شهابی با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در شهر پره سر گفت: با اقداماتی که طی چند ماه اخیر از سوی شهرداری انجام شده، اقدام به ایجاد دور برگردان در دروازه ورودی شهر از سمت رضوانشهر کرده ایم که مشکل شهرک نشینان شفارود و بخشداری در این راستا رفع شد.
شهردار پره سر به موقعیت ممتاز آبشار پره سر در زمینه صنعت گردشگری نیز اشاره و اضافه کرد: درصدد هستیم ضمن دعوت از سرمایه گذاران، نسبت به ایجاد امکانات و زیرساخت ها اقدام کنیم و تا کنون نیز برای حفظ و زیبایی محیط زیست در محدوده این آبشار تلاش کرده ایم.
وی یادآور شد: از ابتدای سالجاری با دریافت حق ورودی از گردشگران به محدوده آبشار ویسادار توانسته ایم در زمینه جمع آوری پسماند و زیبا سازی اقداماتی را انجام دهیم که در این راستا شاهد همکاری شرکت سهامی جنگل شفارود و نیروی انتظامی منطقه نیز بوده ایم.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، بخش های مرکزی و پره سر، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی، در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7293 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.